Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hjälp Blinkar gult

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hjälp Blinkar gult

    Har lött in ett X-bit chip i min xbox med "Pin Header Install" bruksanvisningen. Jag har också lött in "dioden" för Stelth-Mode. Nu till problemet när jag startar upp xboxen så lyser det grönt en sekund, gå ner blinka gult, gå ner blinka gult, för att sedan blinka gult i ca 10min sedan stängs xboxen av. Jag har ingen video ut.Vad är det för fel jag har lött allt enligt bruksanvisningarna till X-bit chipet.

    Mvh vr6an

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wink

    Eftersom ingen i forumet kunde svara på min fråga, har jag nu lött bort Xbit chipet. Testade xboxen och den funkade normalt utan chipet. Skall nu löda in chipet med hjälp av kablarna istället. Det ända jag undrar över är hur har ni som lött fast xbit chipet med kablar monterat chipet? För om man inte klipper av pogopinnarna så passar ju inte skruven och distansen. Och i manualen som är fåordig så står det ju inget om själva monteringern. Skulle behöva en större distans och en längre skruv ? Hoppas någon är snabbare att svara på denna fråga ;-)

    /Mvh vr6an

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukar klippa bort "pinheader" pinnarna och frisera kablarna lite, sedan tejpar vi fast chippet på sidan (metallen med de fyrkantiga hålen).

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack Hansi! Nu har jag lött fast chipet med kablarna fast nu så blinkar det först till grönt och sedan så blinkar det grönt/rött skall prova att flasha om chipet.Har sett att det har varit liknande fel förut här på forumet. Nu kan jag iallafall hålla power knappen intryckt och boota orginaldashen ! Jag återkommer om det inte löser sig!

    Mvh vr6an

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by vr6an
    Tack Hansi! Nu har jag lött fast chipet med kablarna fast nu så blinkar det först till grönt och sedan så blinkar det grönt/rött skall prova att flasha om chipet.Har sett att det har varit liknande fel förut här på forumet. Nu kan jag iallafall hålla power knappen intryckt och boota orginaldashen ! Jag återkommer om det inte löser sig!

    Mvh vr6an

    Jag har haft en massa kunder som tror att man skall välja vilken "partitionsmodell" man formatterade med switcharna, när man alltså skall välja "Bios#" med switcharna.


    Har man valt att formattera enligt fjärde stapeln från vänster, och sedan skriver in i "Bios#1" på den så skall man switcha för "#1" och inte för "#4"

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Originally posted by vr6an
    Tack Hansi! Nu har jag lött fast chipet med kablarna fast nu så blinkar det först till grönt och sedan så blinkar det grönt/rött skall prova att flasha om chipet.Har sett att det har varit liknande fel förut här på forumet. Nu kan jag iallafall hålla power knappen intryckt och boota orginaldashen ! Jag återkommer om det inte löser sig!

    Mvh vr6an
    Hur lyckades du med lödning till moderkortet av motståndet till power av/på knappen ?

    /jonas

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag lödde in en tunn kabel (enkel-ledad virtråd) mellan dioden på x-bit chippet och motståndet på xboxensmoderkort.

    /Mvh Vr6an

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Originally posted by vr6an
    Jag lödde in en tunn kabel (enkel-ledad virtråd) mellan dioden på x-bit chippet och motståndet på xboxensmoderkort.

    /Mvh Vr6an
    Har du möjligen någon bild på detta ?
    Vore trevligt att se!!

    mvh. Jonas

Liknande diskussioner

  1. Blinkar Rött/Grönt HJÄLP!!!
    By Zibob in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 13:10
  2. Flashat, blinkar mysko!! HJÄLP!
    By khamon in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 11:22
  3. Hjälp! Blinkar Rött/Grönt
    By dEATH_mET_AL in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 11:15
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. lampan blinkar rött å grönt, hjälp!!!
    By Zandy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-11, 23:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •