Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Fungerar X-B.I.T 2M lödfritt till nya versioner av Xbox?

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Norrköping
    Respekt
    0

Fungerar X-B.I.T 2M lödfritt till nya versioner av Xbox?

Hejsan, jag har en fråga, jag funderar på att köpa ett xbox. Hörde att en kompis sa att det inte går att chippa dom nya versionerna.
    Stämmer det eller har han fel?
    Vet inte vad man ska skriva här så jag skriver detta..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Re: Fungerar X-B.I.T 2M lödfritt till nya versioner av Xbox?

Originally posted by Menace
    Hejsan, jag har en fråga, jag funderar på att köpa ett xbox. Hörde att en kompis sa att det inte går att chippa dom nya versionerna.
    Stämmer det eller har han fel?

Han har fel, däremot är chippet inte lödfritt om du mot förmodan hittar en xbox version 1.5 i sverige. Vi har iaf inte sett någon sådan ännu, alla är 1.4 och har kvar +3.5v och gnd i lpc-kontakterna.

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Norrköping
    Respekt
    0
    tack för svaret, då kommer en lite följd fråga, om jag köper ett xbox under dagarna innan jul, vilken version får jag då mån tro?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Menace
    tack för svaret, då kommer en lite följd fråga, om jag köper ett xbox under dagarna innan jul, vilken version får jag då mån tro?
    Alla jag sett senaste veckorna är 1.4

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Jag köpte en Xbox härom veckan inkluderande Midtown Madness 3 och Halo. Detta var väl kul i säg men jag vill ju ha maskinen som mp3 spelare och visa filmer på TV istället för att göra det på datorn.

Jag köpte därför ett chip för att kunna göra detta. Jag är 99% det är en v1.4 men jag har nu försökt installera det här förbaskans chippet i 7 dagar. Jag är 100% att alla piggar kommer rätt. Men den bootar bara in i röd/grön läge och utan bild.

Jag har prövat jag tror baskeme alla möjliga BIOS i olika banker men inget fungerar. Vilket BIOS kan rekommenderas och som VET att det fungerar till den här modellen av XBox (tillverkning 2003-08-25)?

// M - snart inlagd på psykakuten eftersom det inte fungerar.

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Norrköping
    Respekt
    0
    urk, jag önskar jag hade svar.. Hansi kanske vet.. Vad är det för typ av chip?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Originally posted by BOFH
    Jag köpte en Xbox härom veckan inkluderande Midtown Madness 3 och Halo. Detta var väl kul i säg men jag vill ju ha maskinen som mp3 spelare och visa filmer på TV istället för att göra det på datorn.

Jag köpte därför ett chip för att kunna göra detta. Jag är 99% det är en v1.4 men jag har nu försökt installera det här förbaskans chippet i 7 dagar. Jag är 100% att alla piggar kommer rätt. Men den bootar bara in i röd/grön läge och utan bild.

Jag har prövat jag tror baskeme alla möjliga BIOS i olika banker men inget fungerar. Vilket BIOS kan rekommenderas och som VET att det fungerar till den här modellen av XBox (tillverkning 2003-08-25)?

// M - snart inlagd på psykakuten eftersom det inte fungerar.
    Vad är det för CHIP?

Gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser
    ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01 vad står det för nr?

Titta på dom 5 sista numren i serienumret:
    Serie Nummer v1.x : XXXXXXX XX, XXXXX vad har du för nr?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Just nu sitter jag på jobbet, men ändå.
    Jag har kollat både i serienr-listor och genom guider på xbox-scene, och bekräftat att det är en v1.4. Även via voltmeter bekräftat att det är en v1.4.

Jag kör på XBIT modchip. Efter en veckas försök så köpte jag ett modchip till av samma modell men det fungerar ännu inte med starta med ett inlagt BIOS.

Så vad in i h-e är det som pågår. Jag har försökt att ladda upp BIOS med en annan dator, jag har försökt med Executer BIOS och M7 etc.

Någon idé?
    Last edited by BOFH; 2003-12-04 at 12:08.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Thn
    Respekt
    22
    Om du använder pogopin eller vad det heter (skruvar fast det) så skippa att lägga dit den lilla brickan dom skickar med.

Jag hade samma problem men tog bort den så funkade det perfekt.

En dåre hittar alltid en värre dåre, som beundrar honom

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Originally posted by BOFH
    Just nu sitter jag på jobbet, men ändå.
    Jag har kollat både i serienr-listor och genom guider på xbox-scene, och bekräftat att det är en v1.4. Även via voltmeter bekräftat att det är en v1.4.

Jag kör på XBIT modchip. Efter en veckas försök så köpte jag ett modchip till av samma modell men det fungerar ännu inte med starta med ett inlagt BIOS.

Så vad in i h-e är det som pågår. Jag har försökt att ladda upp BIOS med en annan dator, jag har försökt med Executer BIOS och M7 etc.

Någon idé?
    Hade precis samma problem med min Xbox när jag chippade den med Pro-chippet. När jag lämnade in den till en "guru" så räckte det med att vi tog av locket (på xboxen) för att den skulle fungera, dessutom tog vi bort parallell-porten och kabeln till den (fram till chippet).
    När vi satte tillbaka locket så funkade den hur bra som helst.
    Hursomhelst, prova att ta av locket och se vad som händer om den startar upp riktigt.

Det verkar bli nån kortis mot jord när locket kommer på...
    Last edited by tekker; 2003-12-10 at 09:28.

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 21:11
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner