Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Messiah + online

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Messiah + online

    Hej
    Jag har ett Messiah chip i min PS2. Har ingen aning om vilken version det är men jag tror det är äldre än 2 i alla fall. Har lite problem vid online spelande pga detta chippet och jag undrar om det går att inaktivera på något sätt. Finns väl sleep funktion på t.ex Messiah 1.33? Hur kan jag kolla vilken version av chippet jag har och om det går att inaktivera det?

    Om det är så att jag har en för gammal version, går det då att fixa detta själv på något sätt? T.ex koppla en strömbrytare till någon av kablarna som går till chippet?

    Tacksam för all information. Om det finns någon manual till dessa chip så hade även det varit intressant att kika lite i.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Vilka problem har du då? Är det något originalspel med dnas som inte fungerar?

    Vilka har du testat? För mig funkar alla backuppar på onlinespel utan dnas. Den enda backupen med dnas som funkar för mig är socom euro. Har bara testat ett original med dnas, need for speed underground som funkade utmärkt.

    Har en psxcare messiah 1 moddad ps:2a.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har bara testat NFS Underground (original) vilket fungerar bra för mig också. Det går dock inte att ansluta till Central Station för att registrera, så jag misstänker att t.ex GT4 inte kommer fungera.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Någon påstod att om man startar ett ps2-spel i ps1/dvdläget så avaktiveras även messiah 1:s ps2funktion, har testat att starta ntscps2original och ps2backupar i ps1läge och det funkar inte. Ps2paloriginal startar dock i ps1 läget.

Liknande diskussioner

  1. messiah online
    By fredk in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 13:37
  2. Online med messiah?
    By sebr0ck in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 15:33
  3. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56
  4. "XBox Kick Starts Online Console Gaming"
    By mortac in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-18, 14:41
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •