Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Installation / Användning av superdisc 3.6

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Installation / Användning av superdisc 3.6

    Hej

    En liten newbie varning på den här posten, men innan ni säger till mig att jag ska läsa guiderna så vill jag påpeka att jag har försökt. Jag har hittat en massa information som var nyttig men ingen som svarade på min fråga.

    Jag köpte en x-box och fick den moddad av en kompis kompis kompis... ja det vanliga. Efter det så använde vi superdisc 3.5 och installerade Evolution-X dashboard och tillhörande godbitar. Av någon anledning så fick jag aldrig upp någon bra hastighet med den inbyggda FTP servern, max 400kb/s när hela nätverket är kopplat till en 100mbit switch.

    En fundering som kom efter ett tag var att programvaran kanske var för gammal (eftersom min X-Box är helt ny). Så jag gick ut på internet och laddade hem Superdisc 3.6 och brände den på en CD-RW. När jag försökte boota på skivan så startade den inte upp utan gick direkt till EvoX dashboarden. Däremot så såg jag med mina egna ögon att 3.5 hade bootat upp.

    Det jag undrar är, ska inte 3.6 kunna boota eller är det någon galen inställning någon kan tänka sig?

    Slutligen bara för att göra den här posten ännu mer virrig så testade jag att köra StarWars: Knight of the old Republic. Spelet fungerade perfekt förut men har nu helt plötsligt slutat att fungera. Spelet hänger sig när BioWare's logotyp kommer upp. Det enda jag har gjort är att jag har installerat lite nya skins till Evox dashboarden, installerat nytt skin till XBMP och försökt boota på superdisc 3.6. Så kan något av de åtgärderna ha att göra med att starwars spelet slutar att fungera?

    Många frågor och jag hoppas ni har överseende med en nybörjare.

    /IZE

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    En del spel hänger sig vid laddningen om klockan av nån anledning inte är ställd...
    Kolla så det inte är så. GTA III vet jag gör det iaf...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Klockan är ställd till korrekt tid så det måste vara någon annan anledning på just det här spelet. Tack ändå!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag fixade varför jag inte kunde boota. Jag hade brännt superdisc 3.6 i för hög hastighet. Får väl lära mig att bara för att det går att bränna fort kanske man inte ska bränna fort.

    Jag ska prova att bränna om knight of the old republic också i en lägre hastighet. Det kan ha varit en ren slump att spelet fungerade första gången.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag lyckades få rätt på spelet också. (Efter att ha bränt 4 olika kopior... hehehe det är bra med säkerhetskopior eller hur?).

    Jag lyckades inte hitta felet men efter att ha formaterat alla hårddiskar och installerat om MS Dashboard så fungerade Knight of the old republic igen.

Liknande diskussioner

  1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. superdisc 3.6
    By Snuffe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-15, 06:50
  3. Få igång ny hårddisk med SuperDisc 3.6?
    By nissen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 00:01
  4. Inget innehåll i SuperDisc 3.6?
    By nissen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-10, 09:26
  5. 3.4 Installation av EVO-X 1.8.3935 med Superdisc 3.x
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-25, 22:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •