Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur mycket är en chippad xbox värd?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21

    Hur mycket är en chippad xbox värd?

    Har fått erbjudande om att få en xbox chippad med X-ecuter 2 Lite och 120 GB hd i utbyte mot en vara värd 4000 kr. Inga orginalspel ingår. Hur mycket ska jag begära i mellanskillnad? Vad kan jag få för konsollen om jag säljer den?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Det beror på en ny Xbox med X-ecuter 2.3 Lite med 120 GB HD kostar ju 3999:- plus frakt på ett ställe jag känner till.
    X-ecutor 2.2. Lite hade switchar på som man satte på utsidan av xboxen så att man kunde ändra till flash unprotected när man ville flasha om xboxen med ett nyare bios.

    Så X-ecutor 2.3 Lite borde ju också ha 3 st swichar på utsidan av xboxen där man kan aktivera och avaktivera chippet. Har man chippet på och går in i LIVE blir man banlyst från det.

    X-ecutor 2 Lite har några swichar på själva chippet. Så om du vill uppdatera bios på en med det chippet blir det att skruva upp xboxen och ta bort dvd:n för att komma åt det.

    Jag tycker du borde köpa en ny xbox X-ecuter 2.3 samt att lägga till den största hårddisk du hittar. Det har ju stöd för en hårddisk upp till 2000 GB.

    Hoppas att detta hjälpte dig att bestämma dig om du ska köpa den eller en ny.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Originally posted by roine_johnsson
    Det beror på en ny Xbox med X-ecuter 2.3 Lite med 120 GB HD kostar ju 3999:- plus frakt på ett ställe jag känner till.
    X-ecutor 2.2. Lite hade switchar på som man satte på utsidan av xboxen så att man kunde ändra till flash unprotected när man ville flasha om xboxen med ett nyare bios.

    Så X-ecutor 2.3 Lite borde ju också ha 3 st swichar på utsidan av xboxen där man kan aktivera och avaktivera chippet. Har man chippet på och går in i LIVE blir man banlyst från det.

    X-ecutor 2 Lite har några swichar på själva chippet. Så om du vill uppdatera bios på en med det chippet blir det att skruva upp xboxen och ta bort dvd:n för att komma åt det.

    Jag tycker du borde köpa en ny xbox X-ecuter 2.3 samt att lägga till den största hårddisk du hittar. Det har ju stöd för en hårddisk upp till 2000 GB.

    Hoppas att detta hjälpte dig att bestämma dig om du ska köpa den eller en ny.
    Vilken version hade han av X-ecuter 2?Jag har precis köpt en med X-ecuter 2.2 Lite & den har samma switchar & funktioner som 2.3,
    FlashProtect ON/OFF
    Modchip ON/OFF (XBOX Live)
    Bank 1/Bank2 (BIOS)
    Last edited by Nijo; 2003-12-08 at 13:17.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Han hade fått ett erbjudande om att byta en sak värd 4000:- mot en xbox med X-ecuter 2.0 Lite med 120 GB HD. Han undrade om han skulle begära något emellan.
    Med tanke på att jag vet ett ställe där de säljer Nya xboxar med X-ecuter 2.3 Lite och med en 120 GB hårddisk för 3999:- så tycker ju jag att han kunde begära lite emellan.
    Last edited by roine_johnsson; 2003-12-08 at 14:42.

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Hur använda minneskort i chippad xbox
    By Bilbo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 20:37
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. Chippad xbox (bild)
    By JompZ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-05-18, 21:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •