Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: varför är ni så dyra på chip?

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Post varför är ni så dyra på chip?

en liten fråga bara för nyfikenhet skull hur kommer det sig att ni är så dyra på era mod chip Chip 995:-
    Chip + montering i PS2
    modell SCPH-30004R 1.995:-
    modell SCPH-39004 1.995:-
    modell SCPH-30004 2.295:-

Ganska höga priser

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Östersund
    Respekt
    0

Ja det undrar jag också... Det är ju faktiskt nästan dubbla priset jämfört med andra ställen. Det betalar man helt enkelt inte.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

om man vet lite om affärsverksamhet så handlar det om "tillgång & efterfrågan". Om man har fult upp och jobbar jämt med att sätta in chip och väntetiderna är kanske uppemot en månad. Då kommer den med lite hjärna på att då kan vi höjja priset så att kundtrycket minskar lite fast man fortfarande moddar lika många konsoller men kön minskar. Skulle sen efterfrågan på tjänsten bli så liten att det inte är fullt, ja då kör man en lite drive med typ "sommar priser".

För att tjäna maximalt med pengar så kravs det att man balanserar dessa två faktorer så att man höjjer priset så att efterfrågan bara blir strax över vad man klarar av utan kö.
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

Nintendo Wii
    WiiKey2

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi blir ofta jämförda rakt av med hempulare som sitter och löder utan att "behöva" redovisa några inkomster/moms/skatt eller har personal och hyra som måste betalas oavsett om det är hög eller lågsäsong...

Chippning 1995:- = 1596+moms. Skulle man kunna ta ut allt som lön (yeah right) = 798:-
    Chippning 1000:- svart = 1000:- i fickan.

Sedan kostar ju chippen ett par spänn i inköp också :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

jag skulle kunna nämna flera ställen som också betalar moms och skatt men de ligger endå på priser som är längre med montering och chip och kunder har de också gott om dem men Psxcare är väl ensam i stockholm och kan väl därför ta ut lite högre priser bara en gissning

vill dock inte marknads föra andra så därför nämner jag inga namn dock kan jag säg att det handlar om Ab och Hb och inga hemma lödare ...

Liknande diskussioner

1. Varför hänger sig många spel vid intro?
    By edrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 12:54
  2. varför sätta i ett chip?
    By stefan123 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 19:34
  3. BiBiBi Billgare än düra dvd-r.nu
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 14:12
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 18:08
  5. Varför är importspelen, så dyra?
    By Sheytan in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2002-03-23, 23:03

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner