Har själv en Xbox 1.2 med Xecuter 2.2 Lite monterad, 120GB HDD och biosversion 4977. Har funkat klockrent.
Nu har jag lödat 2st boxar till och får det "roliga" röd/grön-blinket efter 3ggr boot.
Har frågat runt i forum på #PSXCARE och letat på alla xbox-sajter jag kan komma på och det verkar ju som om det finns en enkel lösning på det hela... Det är d0:an som inte har fullgod kontakt. OK.
Lödat om bägge och kollat alla lödningar. Ska funka - men icke!
Fick tips från PsxCare att det kan vara ett dåligt bios på chippet eller att chippet är paj. Ok.
Eftersom min egen box funkar så hotswappade jag in 4979.06 (256k) på det andra chippet för att försäkra mig om att det fanns en fungerande bios på chippet.
Gissa! Jo, röd/grön problemet fortfarande.
Frågar runt i forum igen och tipsen leder mig till d0:an igen. Löda på alternativa punkten på baksidan.
Mmm... Det är gjort och nu borde det ju funka?
Gissa! Jo, röd/grön problemet fortfarande.
I frustration pausar jag och ägnar 5 min åt min egen box.
Ska byta bios till 4979.06 eftersom den inehåller en del godis.
Flashar, boxen stängs av när det är klart.
Gissa! Jo, röd/grön problemet på min oxå!!!
Börjar tröttna på detta hel***e nu.
Har fixat 4st boxar (lödat/flashat/byte HDD) med olika boxversioner tidigare utan problem.
Om det finns någon som anser sig duktig nog att förklara lösningen på det här problemet så vore det perfekt om du/ni kunde göra det här.
*SUCK*
[edited] ---->
Har nu fått igång min egen box (se ovan). Felet var på kablen/stiftkontakten som sitter mellan chip/externa switcharna.
Efter att ha bytt till en annan så startade den smärtfritt igen.
Bytte kabel flera gånger för att vara säker.
Nu är det bara resten kvar...
Bookmarks