Jag har en phillips som knappt vill läsa orginal spel :-)
Men om ni har xenium så kan ni ju bara byta hårdisk med xenium os sen kasta över bios och dashboard via ftp, eller i andra ordningen jag vet inte vilket.
Jag har en phillips som knappt vill läsa orginal spel :-)
Men om ni har xenium så kan ni ju bara byta hårdisk med xenium os sen kasta över bios och dashboard via ftp, eller i andra ordningen jag vet inte vilket.
Last edited by mattsson_theman; 2004-11-07 at 02:37.
Hej ,,Jag har en samsung läsare i min x-box ...Den läser inga backup skivor alls.?
Har provat flera märke *suck*
Har även problem med orginal skivor att dom hänger sig .
Något tips ?
Allt jag kan komma på är att du kanske behöver byta bios...
Cheers
//Larscha
X-bit
IND-Bios.5003
250 gb hd
Thomson DVD
ähms... någon som råkat du för en läsare av märket HL (Hitachi-LG Data Storage, Inc) står det på den... hmz
1.6a box... svart, köpt på onoff i karlskrona...
MvH: Tony
------------------------
XBOX 1.6 Crystal,
Maxtor 250GB
Samsung DVD-rom
SmartXX using M8_16 bios
XBMC as dashboard.
LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).
Råkat ut för ytterligare en med LG-läsare...
lagt lite bilder på hemsidan.
http://******* a g o l y.net/xbox/lg-dvd%20xbox/
------------------------
XBOX 1.6 Crystal,
Maxtor 250GB
Samsung DVD-rom
SmartXX using M8_16 bios
XBMC as dashboard.
Man kan ju redigera om dom i tex Paint Shop Pro under File/Export/JPEG Optimizer dom ligger ju på 2 Meg per styck, bara ett tipps
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Sorry, tänkte mig inte för... Har givetvis ändrat storleken lite på dom numera... resize till 1024x768 ca 500kb st
Verkar som de läsarna börjar bli mer vanliga i de nyare boxarna
------------------------
XBOX 1.6 Crystal,
Maxtor 250GB
Samsung DVD-rom
SmartXX using M8_16 bios
XBMC as dashboard.
Jag har en sån lg-dvd som nämns tidigare i denna tråd i min box. Boxen är tillverkad dec 2004.
Mina erfarenheter med den är:
Läser ej Sony CD-R
Läser Biltema CD-RW
NoName DVD+R
Hewlet Packard DVD-R
Ganska enkelt och snabbt är ju att skruva upp boxen och läsa på DVD:n Står Samsung på min iaf
Box: v. 1.6 Crystal
Chip: DuoX 2 - Cromwell Edition
HDD: 80 GB Western Digital
Original inlägg av JaXXuSinc
JOdå det gör den...det gör min iaf (Verbatim DVD+R)
Moddad Xbox Crystal Edition V1.6
Xecuter 2.6
Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB/IDE133 HDD
Jag har samsungs läsare i mitt xbox crystal som är 1månad gammalt och har duox2 chippet i den men den vill ändå inte läsa nåt annat än vanliga original skivor. Jag har testat massor med märken men inget funkar, har dock inte testat dvd-r och -rw skivor, men det ska väll gå med vanliga cd-r och -rw skivor?
Dom gammla boxarna med samsung läser allt av CD-R/RW, DVD-R/RW har testat med ett 20 talmärken min tar alla men jag håller mig till PRINCO DVD
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag trodde inte att microsoft satte i samsung dvd:n i nyare xbox:ar, men jag kollade och min crystal-box (ja, jag vet att den är ful men den var den enda jag kunde få tag på just då!!) som inköptes i feb -05 och det verkar vara en samsung (två små hål i skytteln å allt)!! :0)
"It takes two to lie, one lie and one to listen"
- Homer J Simpson
(Xbox v. 1.6 / smartXX 2.0 / maxtor 200gb)
(Amerikansk Xbox 360 core)
Dom sätter i allt skit som finns för tillfället att få tag på, dom har ju inte gjort 1:- i vinst på XBOX det man förlorar på inträdet tar man in på karusellerna
Är det ngn som vet om man kan flasha om biosen i dvdn? Borde gå eftersom den uppbyggd som vilken annan dvd till datorn som helst förutom kontakterna!
Tacksam för svar!
har en thomson jag =) den e lite klen på dvd-skivor , fast det kan vara mitt xbox som är lite kass med...
Hur byter man dvd på sitt xbox? Jag kan lyckas inte få ut dvd:n.
Du skruvar upp xboxen och sedan har du tre skruvar. En som håller fast hdd-vaggan och sedan en på var sida om dvd:n. Borde kunna hitta svaret på din fråga via google.
Bookmarks