Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: varför ska jag välja en xbox?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    varför ska jag välja en xbox?

    Tja!

    Jag antar att ni fått frågan 1000 gånger tidigare. Jag har sökt men inte hittat några andra trådar. Det är så att jag står i valet och kvalet mellan att köpa en PS2 och en Xbox. Det lutar åt Xbox pågrund av det är bra pris just nu.

    Hjälp mig välja, vilket är egentligen bäst? Många säger att spelen är sämre på xbox men att grafiken är bättre än PS2. Själv är jag svag för bra grafik men givetvis så måste det ju vara roligare spel för att man ska vilja spela. De flesta spel som kommer nu verkar ju dessutom göras till samtliga konsoller så varför skulle de vara sämre till xbox?

    några råd, tips och synpunkter skulle jag uppskatta!

    mvh Emil
    Last edited by -Emil E-; 2003-12-05 at 20:44.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0

    XBOX

    Jag tycker lätt att du ska välja Xbox. Det finns väldigt många roliga och bra spel till den, chippar du den så kan du i stort sett använda den till vad som helst, den har hårddisk, bättre grafik och är t.o.m. billigare än PS2:an.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det låter som det för bli en xbox då!
    jag tackar för svaret!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0
    Originally posted by -Emil E-
    jag tackar för svaret!
    Inga problem

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    själv så har jag både Xbox (Chippat med X-ecuter 2.2Lite) och PS2 konsol tycker det endast är grafiken som skiljer........men sen tycker jag det är bättre känsla i de analoga styrspakarna på Ps2:an men kanske bara för att jag haft PS2 längre och spelat mer på den...........mvh.Peter
    Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

  6. #6

    Re: XBOX

    Originally posted by jEjK
    Jag tycker lätt att du ska välja Xbox. Det finns väldigt många roliga och bra spel till den, chippar du den så kan du i stort sett använda den till vad som helst, den har hårddisk, bättre grafik och är t.o.m. billigare än PS2:an.
    Varför ljuger du pajk? Den har inte hårddisk


    Sedan tycker jag Gamecube lätt är första valet för en gamer. Xbox är mer för pc-spelare och mångsysslare (mest filmfunktionen som får mig happy på boxen).
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Re: Re: XBOX

    Originally posted by joellindgren
    Varför ljuger du pajk? Den har inte hårddisk
    Xbox har en 8GB hårddisk som standard.

    Jag rekommenderar självklart en Xbox före en PS2a främst för att jag har en själv och är kanonnöjd. Det där med att PS2an har bättre grafik skulle jag gärna vilja veta lite mera om, vad jag sett skulle jag vilja säga det motsatta. Ännu mer fördelar som exempelvis mindre laddningstider, möjlighet att kunna spela divx, vcd, mp3, DVD (och i princip vad du vill och att ha möjligheten att byta ut hårddisken.
    PS2an har dock fördelen att ha mer spel, snyggare konsoll & kontroll.

    Det är helt upp till dig som skall handla.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    bara tillaägga att xboxen har som ORGINAL tillgång till 8GB på en HD, sen kan HD vara från 8 upp till 20GB som orginal HD, men du kommer bara åt 8GB. Men man kan låsa upp allt över 8GB åxå så att man kommer åt hela 10/20GBen.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Originally posted by pege63
    bara tillaägga att xboxen har som ORGINAL tillgång till 8GB på en HD, sen kan HD vara från 8 upp till 20GB som orginal HD, men du kommer bara åt 8GB. Men man kan låsa upp allt över 8GB åxå så att man kommer åt hela 10/20GBen.
    Hur tar man bort XBox partitionerna som ligger på min originala XBox hårddisk,jag har ju satt i en 120GB i XBoxen så jag tänkte sätta den i min PC?Hansi sa att superdisc 3.7 rc6s MS Dashboard kanske inte funkar på min XBox.Kan jag då sno MS Dashboard från min original Xbox hdd innan jag tar bort partitionerna,eller funkar detta ej?
    PS.Det är en Seagate & den är upplåst.DS
    Last edited by Nijo; 2003-12-08 at 16:15.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •