Jag undrar om SuperDisc 3.7 rc6 är den senaste?
Är det en Final el Beta?Någon som använt denna version?Psxcare,använder ni denna?
Är det en Final el Beta?Någon som använt denna version?Psxcare,använder ni denna?
Den vi använder är lite nyare, men jag har inte sett någon nyare än rc6 läcka ut på nätet. 3.7 rc6 är iaf mycket bättre än 3.6:an, men den får inte plats på cd utan bör brännas på dvd. Annars måste man göra om den utan t.ex. games.Originally posted by Nijo
Är den ni använder nyare än 3.7 rc6?Det står 3.7 på min logga i Evolution menyn,och jag fick min chippad hos er 4 dagar sedan?Är 3.7 rc6 en beta el final?Kan man formatera hdd & installera allt om igen med SuperDisc 3.7 rc6 utan att behöva andra program?Vad e det egentligen som ligger på superdiscen?Förresten Hansi,jag ska chippa våran andra Xbox nu till löning.Vilket e det bästa chippet man kan ha på en XBOX.Den e tillverkad 2003-10-09 & dom sista serial siffrorna är 34105.Vilken version av XBOX har jag då?Originally posted by Hansi
Den vi använder är lite nyare, men jag har inte sett någon nyare än rc6 läcka ut på nätet. 3.7 rc6 är iaf mycket bättre än 3.6:an, men den får inte plats på cd utan bör brännas på dvd. Annars måste man göra om den utan t.ex. games.
PS.Kan man få köpa en kopia av er utav den senaste SuperDisc?DS.
Last edited by Nijo; 2003-12-06 at 03:50.
rc6 = release candidate 6, men den är helt användbar. Den saknar x-ecuter 2 4979, en kopia av ms dashboard som är regionspatchad så att man kan se importerade dvd-filmer med original fjärrkontrollen som option, absolut senaste avalaunch.Originally posted by Nijo
Är den ni använder nyare än 3.7 rc6?Det står 3.7 på min logga i Evolution menyn,och jag fick min chippad hos er 4 dagar sedan?Är 3.7 rc6 en beta el final?Kan man formatera hdd & installera allt om igen med SuperDisc 3.7 rc6 utan att behöva andra program?Vad e det egentligen som ligger på superdiscen?Förresten Hansi,jag ska chippa våran andra Xbox nu till löning.Vilket e det bästa chippet man kan ha på en XBOX.Den e tillverkad 2003-10-09 & dom sista serial siffrorna är 34105.Vilken version av XBOX har jag då?
PS.Kan man få köpa en kopia av er utav den senaste SuperDisc?DS.
Bäste chippet enligt mig är X-BIT.
Superdisc är vårt interna verktyg, det säljs/lämnas inte ut av oss eftersom den innehåller original ms-dashboard.
Har Superdisc 3.7 rc6 MS Dashboard med regionfri DVD så att man kan anv DVD fjärren?Originally posted by Hansi
rc6 = release candidate 6, men den är helt användbar. Den saknar x-ecuter 2 4979, en kopia av ms dashboard som är regionspatchad så att man kan se importerade dvd-filmer med original fjärrkontrollen som option, absolut senaste avalaunch.
Bäste chippet enligt mig är X-BIT.
Superdisc är vårt interna verktyg, det säljs/lämnas inte ut av oss eftersom den innehåller original ms-dashboard.
Bara en regionspatchad gammal dashboardversion.
Läs mer i följande tråd om hur du själv skapar en patchad kopia av den dashboard du har installerad i din xbox.
http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=9473
När jag går in i SuperDisc 3.7 rc6 & in i www.psxcare.com så är den regionfri dash röd markerad & går ej att installera.Är det det man kan patcha ,enligt tråden du bifogade?
Men den SuperDisc 3.7 jag fick installerad av er på psxcare,är den regionfri patchad?
Använd informationen i tråden, det är det säkraste sättet då du gör en kopia av den dashboard du redan har på boxen. För närvarande gör vi inte regionspatchen som standard. Menyvalet är borttaget för det patchade originalfilen utan att göra en kopia först, jag skall försöka komma på något smartare sätt att göra det automatiskt istället.Originally posted by Nijo
När jag går in i SuperDisc 3.7 rc6 & in i www.psxcare.com så är den regionfri dash röd markerad & går ej att installera.Är det det man kan patcha ,enligt tråden du bifogade?
Men den SuperDisc 3.7 jag fick installerad av er på psxcare,är den regionfri patchad?
Hej & tack Hansi.
Måste jag göra backup av C: för att göra en ren installation med superdisc?Är det inte bara att föra över spel & dylikt som man vill ha till PC & sedan typ formatera med superdiscen.Installera Evolution & MS Dashboard.Klart?
Förrresten vilken Xbox versioner har jag på min & min sons Xbox?
Dom sista siffrorna är 34105 på båda boxarna & båda är tillverkade 2003-10 med Samsung DVD:er.
Tack för din hjälp & alla andra som kanske svarar.
Gör alltid backup på allt du har i c:\ och e:\ innan du formatterar din xbox. Det är inte säkert att ms dashboard från superdisc fungerar bra på din xbox, det är något med kernelversioner som jag aldrig tagit mig tid att reda ut.Originally posted by Nijo
Hej & tack Hansi.
Måste jag göra backup av C: för att göra en ren installation med superdisc?Är det inte bara att föra över spel & dylikt som man vill ha till PC & sedan typ formatera med superdiscen.Installera Evolution & MS Dashboard.Klart?
Förrresten vilken Xbox versioner har jag på min & min sons Xbox?
Dom sista siffrorna är 34105 på båda boxarna & båda är tillverkade 2003-10 med Samsung DVD:er.
Tack för din hjälp & alla andra som kanske svarar.
Isåfall är det bara att kopiera in ms dashboard från c:\ backupen.
Och du har säkert en massa gamesaves i e:\udata och e:\tdata som du kommer sakna annars.
Hej Hansi!Originally posted by Hansi
...
Varför kan ni inte släppa en publik version på Superdisc!? (som inte innehåller original ms-dashboarden..)
T.ex. så kan ni ju släppa den näst äldsta versionen ni har internt eller den senaste med en bantad version..
Tack på förhand!
/Musse
Du har V1.4Originally posted by Nijo
Vilken Xbox versioner har jag på min & min sons Xbox?
Tack Pege63.
Såg att det kommit ut en SuperDisc 3.7 RC7 igår.
Hansi:är det den ni använder?
Originally posted by Nijo
Såg att det kommit ut en SuperDisc 3.7 RC7 igår.
Hansi:är det den ni använder?
Eftersom det kom en ny version av evo-x dashboard nyss så lär vi inte använda rc7 länge till :-)
Men det är absolut inget fel med rc7:an, det är rc6 + evo-x 4979 i lite olika roliga färger...och en lite nyare avalaunch.
Hej Hansi.I SD 3.7 rc7 så är original MS Dashboard,eller?
Om jag vill kolla dom roliga färgerna på BIOS,hur ska jag göra med XBTool BIOS Preview eller vad den heter för att kunna se hur dom ser ut?
Inte bara pga av MS Dashboard som man gärna inte vill släppa den publikt.Originally posted by Musse
Hej Hansi!
Varför kan ni inte släppa en publik version på Superdisc!? (som inte innehåller original ms-dashboarden..)
T.ex. så kan ni ju släppa den näst äldsta versionen ni har internt eller den senaste med en bantad version..
Tack på förhand!
/Musse
I princip ALLA xbox apps samt bios som ligger på den är kompilerade med XBOX SDK och det är därför det är "olagligt" och man gärna inte vill distribuera det.
Bookmarks