Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Japansk PS2?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Question Japansk PS2?

Hej,
    Är det någon skillnad på en PS2 köpt i Japan och Hong kong?

Går det att titta på europeiska DVD-filmer på en Japansk/Hongkong maskin?, om inte går det att modifiera?

Finns det någon möjlighet att spela europeiska PS1 och PS2 (original) på en sådan maskin, vad måste jag göra? pris?

Är det samma tillbehör till en japan som till en europeisk maskin?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Hej,
    Q: Är det någon skillnad på en PS2 köpt i Japan och Hong kong?

A: Nej inte vad jag vet... jag har köpt mitt PS2 från Hong Kong och de e den första versionen av PS2 SCPH 10000 (Eller var de SCHP??)

Q: Går det att titta på europeiska DVD-filmer på en Japansk/Hongkong maskin?, om inte går det att modifiera?

A: De e så vitt jag vet omöjligt att titta på Europa filmer på en Japan PS2a... Men de coola med japanska PS2 är att drivrutinerna till DVD spelaren är lagrade på minneskortet... och inte på hårdvaran som på US och Europa PS2orna.

Sony strulade till sig när de släppte 1.00 drivrutenerna till DVD spelaren (Första versionen av drivrutinerna), du kan med enkla knapp kombinationer komma förbi regions skyddet. DVS du kan kolla på US filmer (region 1).

Anledningen att du inte kan kolla på europeiska filmer på din japanska PS2a är att Japan använder formatet NTSC, och vi i europa använder PAL.

Om du har version 1.01 av DVD drivrutinerna så ska du inte börja gråta... Sony strulade till även på den versionen åxå. (Jag har version 1.01) Visst, du kan inte få igång lika många filmer som med version 1.00 men jag har lyckats få igång ett par filmer med 1.01 på min PS2:a. En till ska gällande att få igång andra regioner är på tillverkarna... vad jag har hört så använder vissa filmbolag av flera macro skydd som gör de svårare att starta filmer (Ibland åxå omöjligt).

Q: Finns det någon möjlighet att spela europeiska PS1 och PS2 (original) på en sådan maskin, vad måste jag göra? pris?

A: Jag söker åxå efter ett chip som jag kan få igång US och europa spel på min PS2:a utan att behöva göra såkallade ett "Swap trick"... De finns oändligt med folk som säger att dom har fått tag på ett chip som funkar till import och brända helt fel fritt. Men jag har mina misstankar.... Jag hoppas att PSXCare kan hjälpa oss på den fronten. Eliminera fejkade produkter.

Q: Är det samma tillbehör till en japan som till en europeisk maskin?

A: Så vitt jag har hört och läst så ska de vara lite annorlunda grejjer till US och europa versionerna... Jag vet inte exakt så du kanske kan höra med pojkarna på PSXCare...

Hoppas jag hjälpt dig...
    MVH
    // Tnekmeister

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

>>Är det någon skillnad på en PS2 köpt i Japan och Hong kong?

Mmm, nej, det är samma.

>>Går det att titta på europeiska DVD-filmer på en Japansk/Hongkong maskin?, om inte går det att modifiera?

Nej, den klarar inte PAL

>>Finns det någon möjlighet att spela europeiska PS1 och PS2 (original) på en sådan maskin, vad måste jag göra? pris?

Bara med swaptrick. Det finns direct-boot chip som klarar japanska PS1 spel.

>>Är det samma tillbehör till en japan som till en europeisk maskin?

Minneskort, handkontroller m.m. passar perfekt mellan olika modeller. Framtida tillbehör som t.ex. hårddisk kommer vara olika eftersom asienmaskinen har pcmcia/pccard slot men usa och europa har en speciell hårddiskplats.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Japansk PS2 multi-x!!!
    By zalmon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-06-10, 17:41
  2. Japansk PS2 multi-x!!!
    By zalmon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-06-10, 00:04
  3. Japansk PS2 som vill köra alla orginal
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-06, 13:39
  4. Japansk Ps2
    By Shinobi_hades in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP