Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: felmeddelande vid flashning

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

felmeddelande vid flashning

Tja, jag försöker flasha om min box som har executer 2 lite i sig. Jag vet inte exakt vilken version men boxen är från november 2002 och jag fick den moddad ungefär samtidigt.

Jag har tagit hem en bios fil som heter 4979.67_256k.bin och lagt in den i c:/bios men när jag försöker flasha så får jag felet "Manufacturers ID 09 device ID 00 Flash not writeable".
    Jag gissar av andra inlägg i forumet att det är chipet skrivskyddat så jag undrar nu hur låser jag upp boxen för att kunna flasha den. Finns det något program som göra detta eller måste jag in i boxen??

/Mats

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Re: felmeddelande vid flashning

Originally posted by matssve
    Tja, jag försöker flasha om min box som har executer 2 lite i sig. Jag vet inte exakt vilken version men boxen är från november 2002 och jag fick den moddad ungefär samtidigt.

Jag har tagit hem en bios fil som heter 4979.67_256k.bin och lagt in den i c:/bios men när jag försöker flasha så får jag felet "Manufacturers ID 09 device ID 00 Flash not writeable".
    Jag gissar av andra inlägg i forumet att det är chipet skrivskyddat så jag undrar nu hur låser jag upp boxen för att kunna flasha den. Finns det något program som göra detta eller måste jag in i boxen??

/Mats
    Jag antar att du har ett x-ecuter 2 lite version 2.0, utan externa switchar. Då måste du öppna boxen och ta bort en liten "bygel" från chippet för att kunna flasha om.

Liknande diskussioner

1. Fel vid flashning!
    By Fry in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 18:21
  2. Felkoder vid flashning via parallellporten...
    By Spets in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 17:56
  3. Felmeddelande vid uppackning
    By SWE_Nicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 19:19
  4. Risker vid byte av Hårddsik och Flashning.
    By Kekka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 19:28
  5. Felmeddelande vis start av CD-RW
    By Stormshadow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner