Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Vad ska jag göra mer?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Unhappy Vad ska jag göra mer?

Hej!
    Har flashat och lödat fast min chip. Grön lampa lyser på externa kortet men box botas med MS dashbord och läser inte superdisk. d0 sitter fast men vet inte hur ska jag kolla detta. Snart börjar jag skrika! Sitter med boxen i två dagar... Har flashat fyra olika typ av BIOS för att bli säker på den här sidan.
    Vet någon om det finns alternativ punkt på backsidan av MB? Och om det lönar säg att lyfta ut MB?
    Önskar tips före min "död".

// Alex

P.S Vet inte om det skulle vara så men kan spela up brända musik CD och DVD kopior både med chip inkoplat och utan den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ladda hem en bios med någon färg i namnet, då byter x:et vid uppstart färg från grön till något annat och du ser om chippet fungerar eller inte. Du kan även använda programmet xbtool för att göra om det bios du redan har.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Har hittat alternativ punkt på baksidan av MB. Har lödat och kollat att det finns kontakt mellan den punkten och kontakten på chipet. Laddat färgat bios i Bios6 banken (4979.06_redgreen_256k.bin). Vad kan det vara mera fel? Kan byta mella Stealth mode och annat. Den botar i alla fall med MS dashbord med grön färg och inget annat. Nu är det prik två dygn som jag håller på. Orkar inte mer men vill ha min box med chip!!!!

Gud! hjälpa mig

//Alex

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by AlexA
    Har hittat alternativ punkt på baksidan av MB. Har lödat och kollat att det finns kontakt mellan den punkten och kontakten på chipet. Laddat färgat bios i Bios6 banken (4979.06_redgreen_256k.bin). Vad kan det vara mera fel? Kan byta mella Stealth mode och annat. Den botar i alla fall med MS dashbord med grön färg och inget annat. Nu är det prik två dygn som jag håller på. Orkar inte mer men vill ha min box med chip!!!!

Gud! hjälpa mig

//Alex
    Vilken typ av partion har du? (1-6, räknat från vänster)
    Vilken bios bank har du (du säger 6, men är det 6 räknat nedifrån?)
    Hur har du ställt switcharna?
    Har du lött dioden för att styra stealth mode med powerknappen?
    Har du tagit loss usb-kabeln från chippet?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hej Hansi!
    Jag har formaterat chip med alternativ 6 dvs den sjette från vänster.
    Jag har 4 st 256k banker och 2 st 512k. Bank 6 (den översta, sjätte om man räknar underifrån) har nu 4979.06_redgreen_256k bios. Om jag har rätt var det du som skickade den till mig - tackar. Switch står på 1-ON 2-OFF 3-ON 4-OFF. Jag har lödat dioden och kan växla stelth läge med ON/OFF knappen. Kort tryckning lampa lyser vid upstart, lång tryck på on knappen - lampa lyser inte. USB kabel har jag inte i. Brukar ta bårt den efter flashing. Testat alla möjliga läge för switchar - hjälper inte. Vid tidigare formatering och flashing av bios hade bios i alla banker men de var inte färjade. Resultatet var det samma kunde inte läsa superdisk. Var hos kompis och lånade hans superdisk som funkar med samma resultat. Har xbox ver 1.1 med samsung CD. Hittade d0 punkten enlig bilder och pin från chip pekade dit också. Har hitad alternativ punkt på baksidan och kolat hela vägen från den till kontakten på x-bit (blå kabel) - OK.
    Läst bios från chipet till ett fil och jämförde med original bin fil. De är identiska. Vad kan man kolla mer?
    Tackar för allt hjälp som jag kan få!

// Förtvivlad Alex.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om den alltså fortfarande är helt grön vid uppstart så har du antagligen inte fått till det där med d0 ännu.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hej Hansi!
    Kollade allt igen. Ser bra ut utom att det funkar
    Om du skulle kunna göra en titt på bilder (länk bifogas) som kanske förklarar vilket fel jag har...
    Jag har testat förbindelse mellan punkter A, B och C - ingen motstånd så i min mening borde finnas kontakt till d0 punkten.

http://www.affv.nu/astviken

Undrar om du har fler idee?

Tack på förhand.

// Alex

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hej!
    Kan någon bekräfta att punk d0 som jag märkt på bilder är verkligen rätt? (föregående inläg)

Alex

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hallå!
    Kan någon hjälpa och tipsa vilka punkter kan jag mäta för att felsöka mitt problem? Tack.

// Alex

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hej Hansi!
    Vet inte om jag kan göra mycket mer... Har gått igenom alla lödpunkter och anslutningar, kollat bios och annat. Funkar inte.
    Kan man skicka boxen till dig? Kan x-bit vara ur funktion? Behöver din hjälp.

// Alex

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hej Hansi!
    Vet inte om jag kan göra mycket mer... Har gått igenom alla lödpunkter och anslutningar, kollat bios och annat. Funkar inte.
    Kan man skicka boxen till dig? Kan x-bit vara ur funktion? Behöver din hjälp.

// Alex
    Skicka gärna hit boxen, vi har ju fler xbitchip att testa med, och "viss" erfarenhet av att montera dom. Det är dock lite kö och väntetid, kommer in hur mycket konsoller som helst nu veckorna före jul.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    [QUOTE]

Hej Hansi!

Vilken vecka rekomenderar du att skickar box till dig?
    Ska jag lägga in lapen med kundnummer, följesedel till x-bit och beskrivning av felet?
    Hur ska jag göra smidig allt detta?

// Mvh Alex.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    [QUOTE]Originally posted by AlexA

Hej Hansi!

Vilken vecka rekomenderar du att skickar box till dig?
    Ska jag lägga in lapen med kundnummer, följesedel till x-bit och beskrivning av felet?
    Hur ska jag göra smidig allt detta?

// Mvh Alex.
    Vecka 6 blir nog bra.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Respekt
    21

Hej

Jag har en v1.3 x-box med x-bit.
    ska jag då använda biosen "X2_4977 - ALL XBOX - blue - 256K.bin"
    Eller ska jag använda någon annan?

P.S vad är det för skillnad mella storlekarna??? D.S

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Re: Hej

Originally posted by zane
    Jag har en v1.3 x-box med x-bit.
    ska jag då använda biosen "X2_4977 - ALL XBOX - blue - 256K.bin"
    Eller ska jag använda någon annan?

P.S vad är det för skillnad mella storlekarna??? D.S
    Du kan använda den om du vill. Om det inte fungerar så har du en 1.4 box, men eftersom du har ett xbit chip är det ingen fara att testa olika biosar.

Hittar du x-ecuter 2 4979 så använd det istället.

Storleken spelar ingen roll när du har ett xbit, snabbast är att använda en 256K version då det bara är slöseri med tid att ladda upp 512k eller 1024k om bioset inte är större än 256k

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Hej Hansi!
    Har det hänt nån gång att x-bit var trasig? Pogo-installation, lödning, felsökning - allt ser bra ut utom att det funkar....
    Kan jag skicka boxen tidigare än v.6? Orkar inte vänta längre!
    Har köpt chip nästan en månad sedan och kunde inte spela de spel som har redan skafat. Dödlig situationen för min psyke

Mvh Alex A

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hej Hansi!
    Har det hänt nån gång att x-bit var trasig? Pogo-installation, lödning, felsökning - allt ser bra ut utom att det funkar....
    Kan jag skicka boxen tidigare än v.6? Orkar inte vänta längre!
    Har köpt chip nästan en månad sedan och kunde inte spela de spel som har redan skafat. Dödlig situationen för min psyke

Mvh Alex A
    Skicka på du bara, vi har jobbat bort alla köer på xbox
    §

Liknande diskussioner

1. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 22:47
  2. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 16:00
  3. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 17:13
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  5. JAG HAR XBOX 1.1 och matrix chip VAD SKA JAG GÖRA
    By IGNO in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 21:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner