Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Mitt DMS3 beter sig konstigt

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23

    Mitt DMS3 beter sig konstigt

    Hejsan... har lite problem med mitt DMS3 v2.0 flashat till v1.8...
    Först och främst vill jag säga att jag har en v5 PS2 med sonys nätverksadapter och en hårddisk.
    Det är så att jag måste hålla in X för PS2 spel, O för PSX spel, [] för DVD och /\ för dev.olution.
    Vad jag har förstått ska man inte behöva trycka åtminstone för DVD och PS2 spel med 1.8 bios, men jag måste trycka även på orginalspel.
    Dessutom när jag bootar till Hårddisk genom att trycka start och sedan fyrkant för configuration, då kan jag inte göra någonting... och på alla fyra alternativ i den övre delen står det "no" (Dessutom gråtonat)

    När det gäller DVD'n så kollade på en bränd NTSC film... då liksom pulserade färgerna i början på alla filmbolags loggor (inte själva filmen)

    Kan det vara nåt fel på mitt chip?

    En sista grej bara... hur kan man installera PS2Reality MediaPlayer v1.5 på MC eller på HDD?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda jag kan säga med säkerhet med 1.8 är att autostart av DVD är borttaget eftersom det inte fungerade stabilt. PS2 spel borde starta automatiskt, bara du stänger av ps2:an helt först så att den inte står kvar i något annat läge du valt tidigare.

    Makrovision är inte avstängt i 1.8 så det kan ju bli flimriga färger om tv:n av någon anledning reagerar på makrovisionsstörningen. TV med inbyggd video har alltid problem med det.

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Fast det var en DVD-R skiva... och jag skulle aldrig i livet ha TV och video i samma enhet.

Liknande diskussioner

  1. Prassi beter sig underligt.
    By drummelpicard in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-30, 16:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •