Halloj, jag har ett chip i min xbox, Apple-X 2.
Och jag undrar om nån vet hur man stänger av det så man kan köra på live.
Om det inte går, vad tycker ni då jag ska göra.
1. Chippa om xboxen
2. Köpa en ny xbox utan chip i
MVH PoPsork
1. Chippa om xboxen
MVH PoPsork
Sätt en strömbrytare på kabeln som antagligen är lödd mellan chippet och en pytteliten punkt lite vid sidan om de stora punkterna...alternativt dragen på undersidan av kretskortet. Den kan även vara lödd direkt till jord på moderkortet istället för till chippet.Originally posted by PoPsork
1. Chippa om xboxen
MVH PoPsork
Så jag ska ha en switch som stänger av strömmen till Chippet, kommer jag då kunna köra live, eller är det en massa saker som måste till då?Originally posted by Hansi
Sätt en strömbrytare på kabeln som antagligen är lödd mellan chippet och en pytteliten punkt lite vid sidan om de stora punkterna...alternativt dragen på undersidan av kretskortet. Den kan även vara lödd direkt till jord på moderkortet istället för till chippet.
Du stänger inte av strömmen till chippet, du bryter den kabel som "stänger av" originalbioschippet när den är ansluten till jord :-)Originally posted by PoPsork
Så jag ska ha en switch som stänger av strömmen till Chippet, kommer jag då kunna köra live, eller är det en massa saker som måste till då?
I övrigt beror det på hur din installation är gjord, är din evo-x dashboard installerad som evoxdash.xbe och din original ms dashboard inte är patchad och heter xboxdash.xbe så skall det räcka.
Bookmarks