Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Frågor till Multi-X oraklet

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Question Frågor om Multi-X

Här är några frågetecken som jag som nybörjare på multi-x chip gärna skulle vilja ha uträtade.

För det första, om jag inte fått allt om bakfoten, är man alltså TVUNGEN att modifiera "operativsystemet" i Xbox om man installerar ett multi-x chip för att kunna spela brända spel?

Isåfall, skrivs det befintliga "operativsystemet" över eller gör man en "override" via multi-x chipet?

Om jag vill använda mig av Xbox Live kan jag alltså stänga av detta chip via en extern på/av knapp placerad på baksidan av Xbox?

Lysdioder på Xbox baksida indikerar vilken status chipet har, dvs. på/av el. felande?

Vad i hela friden menas med "BIOS" och hur funkar det?

Tack
    Hin
    Last edited by Hin; 2003-12-07 at 21:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det finns inget operativsystem.

Det finns ett BIOS, vilket man måste byta ut för att kunna spela kopierade spel. BIOS har man på chippet, så när chipet är aktivt kan man köra kopierade spel, när chipet stängs av så används originalbios och endast originalspel fungerar.

Det finns en DASHBOARD, vilket är programmet på hårddisken du ser när du startar utan något spel, med diverse inställningar av bild och ljud, hantering av gamesaves osv.

På en modifierad xbox brukar man installera en alternativ DASHBOARD, t.ex. Evolution-X, Avalaunch eller Xbox media player. Den installeras med ett eget filnamn och laddas endast när man använder ett modifierat BIOS (chipet aktivt). När man stänger av chippet och använder originalbios så laddas även original dashboard.

XBIT stängs av/inaktiveras antingen med hjälp av en switch, eller genom att man trycker extra länge på xboxens vanliga på/av-knapp vid uppstart.

Liknande diskussioner

1. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 09:17
  2. Multi X
    By Pedda in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 18:59
  3. multi x boot cd
    By jonte_777 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 18:31
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner