Hej,
Jag får inte igång mina DVD-R-kopior på min PS2 (äldsta modellen). Jag har ett Messiah-chip i den och CDR, HongKong, PS1 etc. funkar klockrent annars (lasern bytt ganska nyligen hos er på psxcare).
Jag har testat 2 olika spel med 3 olika märken av DVD-R skivor (Traxdata, Princo och Monarch), men vid alla bränningar så står den i "Browser/System Config"-skärmen i början och bara vägrar att gå vidare. Man hör att den står o tuggar lite, men vill inte gå vidare.
Min brännare är nyss inskaffad, en NEC-1300 (firmware hackad 1.07v4), och jag har testat o brännt med både Nero6 och RecordNow, men med samma resultat.
Så fråga 1 är väl om jag bör testa med något annat brännarprogram eller några andra DVD-R-skivor?
Fråga 2: Är NEC-1300 en bra brännare för PS2-spel eller finns det någon annan som "ska vara bättre" (Pioneer?)?
Fråga 3: Är den gamla PS2-versionen erkänt kass på att köra DVD-kopior och bör jag därför köpa mig en splirrans ny v9 PS2:a? Alltså, är de nya modellerna bättre på DVD-R (och DVD+R som dom också klarar har jag för mig)?
Tacksam för svar.
PS. Om nån med ungefär samma prylar som jag har fått igång sin PS2:a, så skriv gärna några rader om vad du använder för skivor etc. DS.
Bookmarks