Tänkte köpa en widescreen tv.Ska jag köpa en med NTSC stöd?Blir bilden bättre med Xboxen om man kör med NTSC?
Tänkte köpa en widescreen tv.Ska jag köpa en med NTSC stöd?Blir bilden bättre med Xboxen om man kör med NTSC?
Nä. NTSC kör med lägre upplösning så snarare blir bilden sämre. Men om du kör NTSC spel så går dom snabbare.
Ett fighting spel tex. är bra mycket roligare om man kör NTSC versionen...
Sen kodas sällan PAL spel om till PAL äkta upplösning så det är inte säkert att bilden blir sämre på ett spel.
Men om man tar en NTSC DVD så har den en upplösning på 720x480 medans en PAL har 720x576...
Ok så då måste jag inte jaga en med NTSC.Vad menar du med att NTSC spel går snabbare?Originally posted by ktd
Nä. NTSC kör med lägre upplösning så snarare blir bilden sämre. Men om du kör NTSC spel så går dom snabbare.
Ett fighting spel tex. är bra mycket roligare om man kör NTSC versionen...
Sen kodas sällan PAL spel om till PAL äkta upplösning så det är inte säkert att bilden blir sämre på ett spel.
Men om man tar en NTSC DVD så har den en upplösning på 720x480 medans en PAL har 720x576...
NTSC använder 60Hz (uppdateringar i sekunden) medans PAL använder 50Hz...
Det finns PAL60 men det är inte många spel som stöder det...
Bara sett nått till Ps2.
Till Boxen vet jag inte nått men det kanske går automatiskt beroende på inställningen i MSDashen?..
Eftersom PAL-60 stödet ligger i hårdvaran i xboxen så körs alla spel i PAL-60 om man har det påslaget till skillnad mot PS2 där man kunde välja mellan 50/60 på en del spel.
Vissa spel som Halo(PAL) tex har dock problem med pal60 eftersom det är optimerat för pal50 och kommer inte att flyta lika bra, men annars kör pal60 så blir det heller ingen nerkonvertering av NTSC signalen och därmed ska det inte heller gå segare.
Men jag undrar om alla spelutvecklare verkligen optimerar för PAL. Ja tror dom bara konverterar till PAL...
Visst blir farten bra men grafiken blir lite lidande...
Skit i samma. Bara spelet har en bra handling, kontroll och variation så är jag nöjd. Visst är det kul med bra grafik men det är inte grafiken som gör spelet....
Bookmarks