Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bästa DVD-brännare?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23

    Bästa DVD-brännare?

    Har planer på att köpa en ny DVD-brännare men undrar lite ifall det finns några med lite större erfarenhet inom detta område!:
    Antingen lutar det åt en Pioneer 106 eller LG GSA-4040B.
    Xboxen måste ju naturligtvis kunna läsa skivorna samt även min vanliga DVD-spelare. Vore bra om den även kunde bränna "lowprice-skivor"
    Finns det ngn. som har en åsikt?.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Jag har haft Pioneer 106 men den var ej så bra.
    Jag köpte senare än Lite-On LDW-411S som är mycket snabare att bränna CD-R(40X istället för 16X)
    Den funkar perfekt,är helnöjd med Lite-On & dom kommer som Retail & är billiga också (1298 kr hos mycom.se,Lite-On har gjort en ny firmware så att den läser XBox skivor bättre.
    Firmware:http://www.liteonit.com.tw/ODD/webfw...1S/DR4FS0F.zip
    Firmware Description:
    2003/11/14 Improves the readability of recorded discs when the intended use is for playback in a DVD player or a XBOX machine.

    Mycom.sehttp://www.mycom.se/produkter/789505/



    2003/09/15 LITE-ON IT First 4x E-IDE DVD Dual ReWriter: LDW-411S
    LITE-ON IT CORP., the professional manufacturer for Ultra-Speed CD-RW/COMBO ReWriters, announces its first half-height ATAPI / E-IDE 4x DVD Dual ReWriter: LDW-411S. This DVD Dual ReWriter is able to write DVD+R / DVD-R media at 4x, rewrite DVD+RW media at 4x, rewrite DVD-RW media at 2x, and read DVD-ROM media at 12x maximum. It only takes around 15 minutes to backup 4.7 GB data on a certified DVD+R / DVD-R / DVD+RW media at 4x. LITE-ON IT DVD Dual ReWriter can save you a lot of time and trouble for data storage. It is not only a fast DVD ReWriter but also a powerful Ultra-Speed CD-RW drive. It can write CD-R media at 40x maximum, rewrite Ultra-Speed CD-RW media at 24x maximum, and read CD-ROM media at 40x maximum. LDW-411S has the best CD-R/CD-RW writing/rewriting performance in the current market of DVD ReWriters. No matter what you want to backup important or personal data from ( digital still camera, digital camcorder, TV, etc. ), LDW-411S is your best choice for recording large volumes of DVD audio & video. An amazing LITE-ON IT 4x DVD Dual ReWriter with multiple functions can meet your desires for DVD title creating and multi-media applications. Built-in SMART-BURN technology provides Buffer UnderRun Free function and great media compatibility for high-speed writing DVD+R / DVD-R / DVD+RW / DVD-RW / CD-R / CD-RW media. Innovative SMART-X technology provides smooth & stable Audio CD / VCD / DVD playback and high-performance DAE / VCD / DVD data extraction.

    The length of LDW-411S DVD Dual ReWriter is 17cm only, shorter than other half-height optical drives. It is very easy to be installed into your PC system, especially for popular mini barebones. Your PC system with this DVD Dual ReWriter will also have better dissipation for extra heat during operation. 2MB buffer memory is available for stable DVD recording. Power saving function is also ready.
    Last edited by Nijo; 2003-12-09 at 14:35.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    På vad sätt var den inte bra!. Har hört annars att den är en av de bättre brännarna på marknaden. A06 ska vara en av de bästa för just boxen.
    Det enda DVD-testet jag hittat är på Tomshardware & där var just de 2 jag tidigare funderat mellan som var bäst över lag!:.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Pioneer brännare är klart bland de bästa och rekommenderas absolut, kör själv med en 105 och den är grymmt bra är sugen på att uppgradera till 106 el 107.Så vill du ha en kanon brännare med bra kvalite så köp en Pioneer.

    om du vill kan du även gå till www.dvdrhelp.com och sen under DVD writers söka på dvd writers och kolla betyg och reviews osv.
    Last edited by wmadoss; 2003-12-10 at 11:12.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0

    LITE-ON för 1165

    Tänkte bara säga att den där Lite-On brännaren finns för 1165 på datorbutiken.com

    http://www.datorbutiken.com/se/defau...=LITEDVDR4X4DU

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Originally posted by grantrytare
    På vad sätt var den inte bra!. Har hört annars att den är en av de bättre brännarna på marknaden. A06 ska vara en av de bästa för just boxen.
    Det enda DVD-testet jag hittat är på Tomshardware & där var just de 2 jag tidigare funderat mellan som var bäst över lag!:.
    För långsam för mig men det låter som du redan bestämt dig ju.Tjacka en Pioneer om du vill.Jag har haft dessa DVD brännare:NEC,Pioneer,Lite-On.
    Men den som funkat bäst & kunna läsa dom flesta + att den är snabbast är Lite-On LDW-411S.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23
    Har ej betsämt mig ännu!. Har faktiskt även nu börjat kolla lite på den Lite On-DVD:n som en del har rekomenderat!.
    Har faktiskt en Pioneer 104 just nu & den har funkat bra förrutom att den haft svårt att läsa/bränna lowprice-skivor. Detta är lite störande!.

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 09:45
  3. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 04:25
  4. DVD brännare
    By Esse in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-24, 07:49
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •