Knappen för dvd-läsaren på min xbox fungerar inte kan det vara en kortslutnig eller något? ON/OFF knappen fungerar perfekt men inte den andra. BEHÖVER SVAR
MVH Jimmy Jonsson
Knappen för dvd-läsaren på min xbox fungerar inte kan det vara en kortslutnig eller något? ON/OFF knappen fungerar perfekt men inte den andra. BEHÖVER SVAR
MVH Jimmy Jonsson
Är boxen chippad eller omoddad ?
Har du ett kort så att du kan köra Xboxen omoddad via Eject-knappen - har du isåfall rätt lödning?
Har du kollat att alla kablar sitter i? Strömmen till DVDn?
Snurrar DVDn eller är den helt död?
Lyser lampan runt Eject knappen?
Whopper
Boxen är chipad men den har inget kort som du pratar om. Strömen sitter i och andra kablar också. DVD fungerar och lampan lyser grön som vanligt. Jag har varit på lödnigarnaen gång men då fungerade knappen ändå efter det det är nu som det har börjat krångla.
MVH JJ
Vanligtvis på DVD och CD spelare finns den ett litet hål under släden där man kan stoppa in ett gem för att få ut den manuellt!
Öppna upp Xboxen och plocka upp DVDn (behåll kablarna i).
Tryck upp den manuellt och lämna den öppen.
Stoppa i strömmen och sätt på boxen.
Prova att sätta på och av med power-knappen.
Stänger sig släden nu ?
Ja: DVDn är ok - din eject-knapp har förmodligen något glapp i sig!
Nej: Din DVD har nog lagt av.. (kolla om bandkabeln sitter i OK ?)
Lycka till
Whopper
Bandkabel?????
Heter IDE kabel om det är den du menar.
Där e en strömkabel åxå ta ut den & sätt i den igen starta boxen se vad som händer, prova att starta utan att ha i ström kablen till DVDn åxå, kolla båda varianterna.
Munhuggning är alltid trevligt...
Bandkabel = samlingsnamn för samtliga platta kablar.. t.ex. IDE-kabel, scsi-kabel, floppy-kabel.
IT-branchen sedan 91
Whopper
DVDn fungerar perfekt så det är nog det lilla kortet där alla eject och on/off knappen sitter fastlödda. En av lödningrna har jag varit på så det är nog antagligen det, varför ska jag alltid pilla på saker som jag inte förstår?
Är det någon som vet vart jag kan köpa ett nytt sådant eller är det någon som vill vara snäll och laga den jag har?
MVH Jimmy Jonsson
Är där sedan 89 har aldrig hör det ordet verkar vara ett hemma bygge ord, band & kabel två olika saker nä nu skall jag leta upp ett rep & lägga en kabel på trådenOriginally posted by whopper
Munhuggning är alltid trevligt...
Bandkabel = samlingsnamn för samtliga platta kablar.. t.ex. IDE-kabel, scsi-kabel, floppy-kabel.
IT-branchen sedan 91
Whopper
ha ha!
Här har vi en möjlighet att dela upp världen i bandkabels vara eller icke vara..
Några kommentarer från andra deltagare.. känner ni till begreppet bandkabel?
Whopper
Hell yes!
Jag trodde "Bandkabel" var ett allmänt vedertaget begrepp. Precis som nämnts i tråden är det en platt kabel i största allmänhet medan IDE-kabel betecknar ett specifikt gränssnitt.
Vad säger ni annars om "Flatkabel" då? Är det också oklart?
Ooh by the way... hur såg IT-branchen ut 1989? mycket hi-tech eller
Bookmarks