Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Luftflödet på fläkten i xboxen?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0

    Luftflödet på fläkten i xboxen?

    Nån som vet vad det är för luftflöde (CFM) på original fläkten som sitter där bak på xboxen på en v.1.3?

    Funderar på att byta ut den mot en tystare nämligen och vill inte att den ska bli för varm.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Då ju xboxen inte verkar bli speciellt varm överhuvudtaget med orginal fläkten skulle jag inte tro att den är så känslig, så det borde gå bra med mindre flöde än orginalet.

    Köp en papst fläkt eller vad dom heter, dom är ju fruktansvärt tysta, och har ett helt ok flöde.

    Jag har inte bytt själv, men jag har testat att köra med en chassifläkt jag har till datorn, mest för att se om det funkade, och det gick fint. Och den tror jag hade mindre flöde än orginalet.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    148
    Respekt
    0
    Originally posted by Ravenlord
    Då ju xboxen inte verkar bli speciellt varm överhuvudtaget med orginal fläkten skulle jag inte tro att den är så känslig, så det borde gå bra med mindre flöde än orginalet.

    Köp en papst fläkt eller vad dom heter, dom är ju fruktansvärt tysta, och har ett helt ok flöde.

    Jag har inte bytt själv, men jag har testat att köra med en chassifläkt jag har till datorn, mest för att se om det funkade, och det gick fint. Och den tror jag hade mindre flöde än orginalet.
    Okej. Jag har själv 2 st Papst 80mm i datorn och som sagt dom är fruktansvärt tysta. Men jag har en 80mm nätdelsfläkt som blev över när jag bytte till Papst och den var i princip lika tyst som Papst men den har bättre luftflöde.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  2. XBOX:en i ett pc-nätverk
    By fr0d0 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-26, 09:24
  3. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33
  4. xboxen fungerar, utan "lock"
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:40
  5. Fläkten lever om!
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-31, 08:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •