Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Funderingar om bränning

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Smile Funderingar om bränning

    Godmorgon!

    Har nu trådat igen en del inlägg eftersom jag är nybörjare, och jag har kommit upp med följande som jag behöver hjälp med :

    1. En .iso-fil ska brännas i UDF-format på en CD eller DVD för att fungera i Xboxen (om man inte för över filen via FTP)?

    2. Ett spel som är packat i RAR är en .iso-fil?

    3. Om spelmappen innehåller X antal RAR-filer som ska packas upp till en image-fil och det sedan finns en extra mapp i spelmappen som innehåller en RAR-fil med crack, hur gör man då för att få ett funktionellt spel brännt på CD eller DVD?

    4. Ska .bin .img också brännas i UDF-format?

    5. Man ska bränna i så låg hastighet som möjligt för att kvalitén ska bli bäst?

    6. Kan man välja så ska Mode 1 (2048) vara inställd i brännarprogrammet för att bränningen ska lyckas?

    7. Är alla versioner av Nero funktionella när det gäller att bränna spel till DVD och CD?

    8. Vilka brännarprogram rekommenderas, och vilka rekommenderas inte ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Funderingar om bränning

    Originally posted by BJK
    Godmorgon!

    Har nu trådat igen en del inlägg eftersom jag är nybörjare, och jag har kommit upp med följande som jag behöver hjälp med :

    1. En .iso-fil ska brännas i UDF-format på en CD eller DVD för att fungera i Xboxen (om man inte för över filen via FTP)?

    2. Ett spel som är packat i RAR är en .iso-fil?

    3. Om spelmappen innehåller X antal RAR-filer som ska packas upp till en image-fil och det sedan finns en extra mapp i spelmappen som innehåller en RAR-fil med crack, hur gör man då för att få ett funktionellt spel brännt på CD eller DVD?

    4. Ska .bin .img också brännas i UDF-format?

    5. Man ska bränna i så låg hastighet som möjligt för att kvalitén ska bli bäst?

    6. Kan man välja så ska Mode 1 (2048) vara inställd i brännarprogrammet för att bränningen ska lyckas?

    7. Är alla versioner av Nero funktionella när det gäller att bränna spel till DVD och CD?

    8. Vilka brännarprogram rekommenderas, och vilka rekommenderas inte ?

    Om man har en imagefil (.iso e.dyl) så är filstrukturen redan inkodad i filen, så man varken kan eller behöver göra några inställningar för UDF, XISO osv.

Liknande diskussioner

  1. Vilken skiva gäller vid bränning?
    By lejbe in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 12:15
  2. Funderingar
    By Jochen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 10:51
  3. guider om bränning
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 19:53
  4. utförlig bränning???
    By gamefan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 12:44
  5. PS2 Bränning för nybörjare
    By CyberJunkie in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-03, 19:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •