Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: trasig dvd?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21

    trasig dvd?

    hej, läst en del artiklar om knäppa dvd´s nu och jag måste väl erkänna att de liknar mina problem men endå inte.. jag såg en dvd film för ett tag sen, och efter 1,45h av filmen så stannar bilden..

    sen kan det hoppa till i 1sekund.. sen är det stopp igen, och om jag ställer xboxen på tvären eller håller den upp och ner så kan man se filmen ibland.. det är inte dvd filmen som det är fel på!
    har ni några tips vad som kan vara fel? tips vad jag ska göra?
    har hört något om enigmah,ska prova det.. men det är ju redan valt pal i settingen i xboxen.. och det är en köpes pal(svensk film som jag försöker se på)
    (xboxen är chippat med xecuter 2 pro, dvd spelaren är samsung!)

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Har precis samma fel, med Samsung-läsare. Det är precis som om DVD-läsaren inte klarar av att läsa på skivan, men det ska den väl klara ut probs? Det är ju ändå original-DVD-skivor.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    keff DVD

    ok jag modda min xbox direkt utan att testa skiiten funka perfa nån månad men nu har jag ett problem, polaren har gjort exact samma saker å vi har exact samma grejjer (det va han som fixxa allt) anyways... nu tuggar min dvd på /vissa/ skivor och precis samma sak med filmer ibland att den börjar tugga efter 1 1/2 timma in i filmen eller så... nu undrar jag e det DVDn som e helt cp:ad eller om det kan finnas nångon annan rimlig förklarning? btw funtar även på att byta helt å hållet till en /RIKTIG/ DVD som klarar CD-R med, för xbox crappet e juh så whining på det å vill bara äta CD-RW å DVD tjaffs... anyways... om ni vet nått eller har någon hum eller gissning så skulle det rocka ganska så hårt faktiskt... tackar i förhand...


    //Rockit

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla så inte skivorna e repiga prova med flytande bilvax och vaxa skivan rengör noga sen, prova igen ett gammalt knep på repiga skivor.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag känner igen problemet, jag har en Philipsläsare och när jag tittar på filmer (både dongle-free och XBMC) så brukar det efter kanske nån timmer eller så bröja hacka och den går det inte att komma förbi den delen i filmen.

    Jag har testat filmerna i min vanliga dvd-spelare och det fungerar perfekt varje gång så det är alltså inget fel på filmerna (alla är orginal). Är det läsaren som suger? Ska man skita i att ha sin xbox som dvdläsare och sätta upp sin gamla dvd också? eller är det någon som har någon lösning på det här?

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. trasig dvd
    By es95pl in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-27, 12:47
  3. trasig dvd
    By fjiik in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-22, 15:04
  4. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •