Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: x-b.i.t problem ..HJÄLP..

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

x-b.i.t problem ..HJÄLP..

nu har ja stoppat i mitt xbit chipp [pogo ej lött] ja har lyckats flasha det utan nå felmedelanden på bank 6 "evoxM7.bin" å på bank 5 "EvoX.D.6.blue.f.bin" har testa starta boxen på båda biosarna med det blir ingen skillnad på bilden allt ser ut som vanligt å chippet lyser grönt..

ja har gjort rent alla "kontakter pogo´s" med kontaktspray fasst ja gnuggade med topps så det borde vara kontakt man ser att alla pogo´s sitter på rätt ställe om man kollar med en spegel in under chippet..

min EvoxM7.bin är på 256Kb i utforskaren men när man flashar så räknar den ner från 263Kb ska man lägga den änndå i tex banå sen slå på switch 1 och 3 alla anndra är offk:6 bios:5 256Kb..

någon som har nån ide vad det kan vara för fel

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    det löste sig .. fick reda på att man inte kunde flasha på bank 5 eller 6 på den boxen ja har så ja fick välja bank 4 .. svårare än så va det inte ..

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    fick reda på att man inte kunde flasha på bank 5 eller 6 på den boxen ja har så ja fick välja bank 4 .. svårare än så va det inte ..

Hej!
    Vad menar du med det??? Undrar om mitt problem ligger i det...
    // Alex

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    jag snackade med hansi.. å han sa att man inte kunde annvända bank 5 och 6 så ja annvände bank 4 då funkade det skit bra .. när ja flashade i bank 5 eller 6 så starta spelet om 2ggr sen började ejekt knappen å blinka rött/grönt..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by AlexA
    fick reda på att man inte kunde flasha på bank 5 eller 6 på den boxen ja har så ja fick välja bank 4 .. svårare än så va det inte ..

Hej!
    Vad menar du med det??? Undrar om mitt problem ligger i det...
    // Alex
    Det var inte riktigt det som var problemet, vi satt och chattade och jag insåg att han inte hade förstått exakt hur det där med biosbankerna fungerade, så jag sade åt honom att formattera 4:e stapeln från vänster och sedan markera "Bios 4" och klicka på "Write" och flasha in Evo-X M7 :-)

Det hade gått precis lika bra med 5:e eller 6:e "stapeln"

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22
    Originally posted by roughneck
    ...starta * om 2ggr sen började ejekt knappen å blinka rött/grönt..
    nån som vet vad det här beror på? lider av samma "åkomma" nämligen...
    tycker det är skumt om det är d0, för det är först när den verkar få kontakt som problemen uppstår, lossar jag på chippet så startar boxen upp original...

edit: har även lagt lite lödtenn på d0 för att den verkligen ska få kontakt

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Jag höll på att bli tokig när jag chippade mitt xbox men efter ett tag så testade jag att flasha in samma bios på samma ställe igen och då funkade det klockrent!!

Kan ju vara en idé att testa innan man filar & löder sönder hela moderkakan!!

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22
    Originally posted by LoA
    Jag höll på att bli tokig när jag chippade mitt xbox men efter ett tag så testade jag att flasha in samma bios på samma ställe igen och då funkade det klockrent!!

Kan ju vara en idé att testa innan man filar & löder sönder hela moderkakan!!
    hade du samma symtom som mig eller vad hade du för fel?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Fläkten drog igång två ggr och det blinkade rött/grönt... detta säger ju egentligen bara att boxen inte hittar ett bios som går att boota med... eftersom flash-programmet har en förmåga att skita sig ibland så kan det ju rimigen verka som att det går rätt men ändå bli fel!!

Värt ett försök iaf!

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22
    Originally posted by LoA
    Fläkten drog igång två ggr och det blinkade rött/grönt... detta säger ju egentligen bara att boxen inte hittar ett bios som går att boota med... eftersom flash-programmet har en förmåga att skita sig ibland så kan det ju rimigen verka som att det går rätt men ändå bli fel!!

Värt ett försök iaf!
    så det är bara att Flasha på tills den startar då med andra ord... fattar inte att det ska vara så svårt, har flashat och flashat om, provat olika kombinationer och storlekar jag vet inte hur många gånger...

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Thn
    Respekt
    22
    Ganska säker på att den inte har kontakt har haft det problemet själv.

Bort med brickan som följer med till chipet sen skruvar du fast det igen.

Min starta med original bios hela tiden eller bara blinkade till jag tog bort brickan.

En dåre hittar alltid en värre dåre, som beundrar honom

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22
    Originally posted by villha
    Ganska säker på att den inte har kontakt har haft det problemet själv.

Bort med brickan som följer med till chipet sen skruvar du fast det igen.

Min starta med original bios hela tiden eller bara blinkade till jag tog bort brickan.
    provat det med, men icke... chippet fick snarare lutning så att pogon tappade kontakten med d0...

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Thn
    Respekt
    22
    Det såg ut så för mig med men jag tryckte ner det med ett finger sen när det satt så långt ner som pogopinen kommer då skruvade jag dit det.

En dåre hittar alltid en värre dåre, som beundrar honom

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22
    Originally posted by villha
    Det såg ut så för mig med men jag tryckte ner det med ett finger sen när det satt så långt ner som pogopinen kommer då skruvade jag dit det.
    fungerar Icke!
    provade precis att löda och det gick inge bättre det, fortsätter att starta om 2ggr innan den börjar blinka... enda jag kan tänka på är om det skulle vara BIOS, men jag har krånglat med det tidigare, resultatlöst... det här börjar bli pinsamt...

Hansi: har ni mycket problem med X-b.i.t.-chippen därborta? något vanligt fabriksfel etc?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by ConVicTen
    fungerar Icke!
    provade precis att löda och det gick inge bättre det, fortsätter att starta om 2ggr innan den börjar blinka... enda jag kan tänka på är om det skulle vara BIOS, men jag har krånglat med det tidigare, resultatlöst... det här börjar bli pinsamt...

Hansi: har ni mycket problem med X-b.i.t.-chippen därborta? något vanligt fabriksfel etc?
    Nej, inte alls mycket problem. Ett och annat trasigt chip, men dom har inte ens gått att flasha.

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av ConVicTen
    nån som vet vad det här beror på? lider av samma "åkomma" nämligen...
    tycker det är skumt om det är d0, för det är först när den verkar få kontakt som problemen uppstår, lossar jag på chippet så startar boxen upp original...

edit: har även lagt lite lödtenn på d0 för att den verkligen ska få kontakt
    Men din box stod och blinkade sa du? Jag hade samma problem... en liten flärp från skrivskydds sigillet satt kvar och hindrade så man klunde sätta chippet rätt... Jag trodde chippet satt utmärkt, men inget funkade... tills jag upptäckte att flärpen tog i IDE kontrollern och blev som en hävstång...

Liknande diskussioner

1. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 11:09
  2. Splinter cell problem, snälla hjälp mig..
    By jose in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 01:20
  3. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 00:51
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 09:16

Bookmarks