Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Magic 3.1 (DVD9 Ready)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post Magic 3.1 (DVD9 Ready)

    Magic 3.1(DVD9 Ready)
    Direktboot av ps1 backup och orginal.
    Direktboot av ps2 backup och orginal.
    Direktboot av DVD-filmer backup och orginal.
    Passar alla, förutom tidiga japanska modeller.
    Chippet är DVD9 ready.
    Chippet går även att stänga av.
    Pris: 650:-

    Tänkte bara höra om detta kort är värt pengarna?
    Tänkte spela lite backupspel till ps1 och 2..inte säkert att jag tänker kolla dvd på den.

    Marcus
    "En kvinna behöver värme och ömhet. Däng henne i elementet så blir hon både öm och varm"

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Arrow

    Nej, de är ett dåligt chip."ett problem chip allså" Fakta om chipet från en konkurrent till psxcare

    Så här står det enligt dom!
    Magic3 (PS2 Mod)

    Magic3 är nog marknadens sämsta chip! Varför?...jo...Chippet (Komponenten i sig) är en mikroprocessor som är överklockad till 75Mhz, och därför helt enkelt inte stabil nog för att patcha data från bios (fråga vilken programmerare som helst). Dessutom kan den inte utföra instruktioner som ett logikchip kan, sjäva programvaran (koden) är det inget större fel på men vissa små detaljer som skulle göra chippet mer stabilt saknas tyvärr. Detta innebär att chippet fungerar 7 gånger utav 10 om du har tur! Vi har frågat våra kollegor runt om i världen, varför de säljer detta ruttna chip? Svaret vi fick var: "Om folk vill ha billigt skit så får dem det!!:-)". Magic3s stora popularitet beror på att mjukvaran till den finns ute överallt, och egentligen kan vem som helst programmera chippen (man har ju alltid hört att handlarna har en exklusivare kod (sk original) än den som finns på nätet eller att man får chippen från originaltillverkaren. Låt oss berätta mer... Magic 3 koden var gjord exklusivt för ett företag som köpte koden och därefter sålde den vidare, och vidare, och vidare och vidare...vilket gör att alla som hämtar den från nätet har originalkoden!). Tillverkningskostnaden för Magic3 ligger under 100 kronor, och om man dessutom inte har några kostnader för utveckling och dyr utrustning så är det lätt att hålla priserna nere...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Sala
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    jo, fast å andra sidan gäller det magic3, magic 3.1 är det som magic3 borde ha varit fast för att vara på den säkra sidan rekommenderas ett messiah eller ännu bättre, ett messiah2

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    Har ett magic3.1 org i min ps2:a, fungerar hur bra som helst! dock kan jag oxå säga att messiah2 är bättre, men om det är värt pengarna? kan jag inte säga!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi skulle tjäna mer på att sälja Magic 3 för 650:- än vad vi gör på Messiah 2, men nu när vi vet hur dålig design det är på det chippet så satsar vi på kvalitet. Missnöjda kunder vill vi ha så få som möjligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    Okej tackar för alla snabba svar.

    Jag tänker strunta i magic 3.1 och istället köpa ett messiah2...
    Och nu har jag ju då ytterligare en fråga..

    Vågar man köpa ett begagnat messiah2 chip?
    Man kan ju iofs kräva bild på chippet innan så man ser att det inte är misshandlat men ändå?

    Mvh Marcus
    "En kvinna behöver värme och ömhet. Däng henne i elementet så blir hon både öm och varm"

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Skulle inte våga köpa ett begagnat chip. Med tanke på att det i så fall har lötts fast och lötts bort minst en gång från en annan konsol, kan det nog vara ganska slitet...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    okej...tack
    "En kvinna behöver värme och ömhet. Däng henne i elementet så blir hon både öm och varm"

Liknande diskussioner

  1. Magic 3.1
    By braker in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 08:06
  2. MAGIC 2
    By Ronny in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:44
  3. magic 3.1? Pris?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:59
  4. Stänga av Magic 3.1
    By innuendo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 11:36
  5. samma lödställen på magic 3 å magic 3.1?
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 08:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •