Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: hoplödning på ben 1 och 2 på Messia Pro

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hoplödning på ben 1 och 2 på Messia Pro

    Hej kolla in denna bild det är hoplödningar på ben 1 och 2 på messiha chippet ska det vara det på chippet????????

    http://w1.150.telia.com/~u15011993/IMG_1526.jpg

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja. Men det skall inte se ut som ett ormbo när man monterat chippet :-)

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    PS2

    Hej!
    =), men det ska ju funka ändå om kablarna går till rätt ställe. Jag får tyvärr inte mitt chip att fungera. Mitt PS2 fungerar bara som en vanlig PS2:a, du vet itne vad det kan var för fel??? Har checkat alla lödningar, alla är inte 100% men dem ska fungera och alla kablar går dit dem ska. VArken PS1 elelr PS2 fungerar?? Jag har en 3004 Version3. Några tips på hur jag ska göra???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: PS2

    Originally posted by frazer1
    Hej!
    =), men det ska ju funka ändå om kablarna går till rätt ställe. Jag får tyvärr inte mitt chip att fungera. Mitt PS2 fungerar bara som en vanlig PS2:a, du vet itne vad det kan var för fel??? Har checkat alla lödningar, alla är inte 100% men dem ska fungera och alla kablar går dit dem ska. VArken PS1 elelr PS2 fungerar?? Jag har en 3004 Version3. Några tips på hur jag ska göra???
    Gör om alla lödningar och ansträng dig lite så det blir snyggt, då brukar det även fungera. Kablarna får inte vara för långa, så dra exakt så långa kablar som krävs.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    hehe så korta kablar som möjligt och inte korsa
    btw hansi när får jag min säkring gått en vecka till nu......

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hehehe

    Ha, fick igång mitt ps2:a =), hade satt en självklar och lätt kabel SCEx på fel ställe, lite slarvigt gjort =). Men som jag sa så misstänkte jag inte mina lödningar eller kabellängden.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Hansi har rätt!! Det där va ett riktigt ormbo... Börja med att löd kablarna till bioset/CDx chipet/padesen lr vad det nu är på din ps2a. Lägg sedan kablarna i två fina "mattor" längs moderkortet och säkra dem med varmt lim. Löd slutligen fast kablarna till rätt possition på chipet. Har du nu gjort fina mattor kan du enkelt se vilken kabel som är vilken. Btw du behöver inte skala änden du löder fast på chippet. (iaf om du inte har teflonkabel)
    320grader varmt tenn gör att skyddet flyter bakåt/förångas och det bildas kontakt. Detta sparar iaf 2min per installation åt de lata (mig)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •