Hej kolla in denna bild det är hoplödningar på ben 1 och 2 på messiha chippet ska det vara det på chippet????????
http://w1.150.telia.com/~u15011993/IMG_1526.jpg
Hej kolla in denna bild det är hoplödningar på ben 1 och 2 på messiha chippet ska det vara det på chippet????????
http://w1.150.telia.com/~u15011993/IMG_1526.jpg
Ja. Men det skall inte se ut som ett ormbo när man monterat chippet :-)
Hej!
=), men det ska ju funka ändå om kablarna går till rätt ställe. Jag får tyvärr inte mitt chip att fungera. Mitt PS2 fungerar bara som en vanlig PS2:a, du vet itne vad det kan var för fel??? Har checkat alla lödningar, alla är inte 100% men dem ska fungera och alla kablar går dit dem ska. VArken PS1 elelr PS2 fungerar?? Jag har en 3004 Version3. Några tips på hur jag ska göra???
Gör om alla lödningar och ansträng dig lite så det blir snyggt, då brukar det även fungera. Kablarna får inte vara för långa, så dra exakt så långa kablar som krävs.Originally posted by frazer1
Hej!
=), men det ska ju funka ändå om kablarna går till rätt ställe. Jag får tyvärr inte mitt chip att fungera. Mitt PS2 fungerar bara som en vanlig PS2:a, du vet itne vad det kan var för fel??? Har checkat alla lödningar, alla är inte 100% men dem ska fungera och alla kablar går dit dem ska. VArken PS1 elelr PS2 fungerar?? Jag har en 3004 Version3. Några tips på hur jag ska göra???
hehe så korta kablar som möjligt och inte korsa
btw hansi när får jag min säkring gått en vecka till nu......
Ha, fick igång mitt ps2:a =), hade satt en självklar och lätt kabel SCEx på fel ställe, lite slarvigt gjort =). Men som jag sa så misstänkte jag inte mina lödningar eller kabellängden.
Hansi har rätt!! Det där va ett riktigt ormbo... Börja med att löd kablarna till bioset/CDx chipet/padesen lr vad det nu är på din ps2a. Lägg sedan kablarna i två fina "mattor" längs moderkortet och säkra dem med varmt lim. Löd slutligen fast kablarna till rätt possition på chipet. Har du nu gjort fina mattor kan du enkelt se vilken kabel som är vilken. Btw du behöver inte skala änden du löder fast på chippet. (iaf om du inte har teflonkabel)
320grader varmt tenn gör att skyddet flyter bakåt/förångas och det bildas kontakt. Detta sparar iaf 2min per installation åt de lata (mig)
Bookmarks