Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nu är det här

Registrerade
    Mar 2001
    Respekt
    0

Post Nu är det här

Nu är det här. Och det skall funka med psx och ps2-spel. Men med swap trick. Tyvär inte DVD.
    http://216.74.76.74/news.htm

kalle Guest

Lightbulb

Originally posted by Loveless:
    Nu är det här. Och det skall funka med psx och ps2-spel. Men med swap trick. Tyvär inte DVD.
    http://216.74.76.74/news.htm
    Kolla in http://www.xxxxxxxxxx.com
    De har ett chip nästa vecka säger de, ett som inte kräver ett sk "swaptrick"

[This message has been edited by Hansi (edited 08 January 2001).]

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Kan vi få ett svar från PSXCARE tack.
    Hur ligger det till egentligen.

JompZ
    .:JompZ:.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag vet att ett annat "företag" annonserar förhandsbokning av PS2 chip. Jag vill INTE ha länkar till konkurrerande företag i vår messageboard.

Jag tycker ej heller det är speciellt seriöst att annonsera förhandsbokning av ett chip som inte finns, och samtidigt lova att det skall fungera med "alla" spel osv innan det öht finns ett färdigt och TESTAT chip.

Det ryktas om att ett engelskt företag anpassat ett av de bättre swaptrick-chipet som finns till den japanska PS2'an så att det nu skall passa USA och/eller Europa-modellen, dock är det INGEN utöver detta företag som ännu verifierat hur detta chip fungerar.

Den japanska versionen av detta chip var allt annat än 100%-ig.

Detta chip kan spela vissa PS1 spel utan swap trick (original, kopior etc) samt PATHCADE BACKUP kopior av PS2 spel med hjälp av ett swaptrick.

Det klarar INTE originalimport PS2 eller DVD regionsmodifiering.

PSXCARE avvaktar tills vi TESTAT exakt vad som fungerar innan vi annonserar chipet. Vi har flera Japan, USA och Europa PS2 maskiner samt original Japan, USA och Europa spel att testa med i vår elektronikverkstad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Question

*Hansi*

Har du fått tagit del av playstationmods.com´s påstodda fungerade chip till Ps2 Euro ver?

------------------

KTD

Registrerade
    Mar 2001
    Respekt
    0

Alla siter som man kan förboka chip hos är rena skiten. Ni skulle lika bra kunna förhandsboka ett chip av mig nu. Så köper jag dem så for psxcare har fått in fungerande.

playstationmods.com försöker inte kränga nåt, bara säga vad dom har idag. Hur långt dom har kommit. Plus att de har hjälp av Paradox och andra elajta h4x00rZ!

Jag tror att det blir samma som med ps1 chippen. Att när de väl kommer. So kommer allt från samma källa. Så vitt jag vet så har alla ps1-modars hex-koder hackats av samma kille (rätt hansi?).

Plus att det kanske är värt att vänta. För först kommer swap-mod till ps2 sen kommer det non-swap sen psx, ps2, import och dvd-mod i ett.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Angående PS1 koder så känner jag c:a 10-15 personer som har kunskaper att göra sådana, så det finns koder från flera olika utvecklare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Johan Guest

Originally posted by Hansi:
    Jag vet att ett annat "företag" annonserar förhandsbokning av PS2 chip. Jag vill INTE ha länkar till konkurrerande företag i vår messageboard.

Jag tycker ej heller det är speciellt seriöst att annonsera förhandsbokning av ett chip som inte finns, och samtidigt lova att det skall fungera med "alla" spel osv innan det öht finns ett färdigt och TESTAT chip.

Det ryktas om att ett engelskt företag anpassat ett av de bättre swaptrick-chipet som finns till den japanska PS2'an så att det nu skall passa USA och/eller Europa-modellen, dock är det INGEN utöver detta företag som ännu verifierat hur detta chip fungerar.

Den japanska versionen av detta chip var allt annat än 100%-ig.

Detta chip kan spela vissa PS1 spel utan swap trick (original, kopior etc) samt PATHCADE BACKUP kopior av PS2 spel med hjälp av ett swaptrick.

Det klarar INTE originalimport PS2 eller DVD regionsmodifiering.

PSXCARE avvaktar tills vi TESTAT exakt vad som fungerar innan vi annonserar chipet. Vi har flera Japan, USA och Europa PS2 maskiner samt original Japan, USA och Europa spel att testa med i vår elektronikverkstad.
    ER BANNER PÅ DVDFORUM stod det att man skulle hitta info om det nya ps2 chipet på er sida

var då??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Urk, vår gamla linkpoolbanner har legat och snurrat sedan det bara fanns japanska PS2... Dags att byta!

Liknande diskussioner

1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg
    By Game_Freak_se in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 23:11
  3. ok, är det så här det funkar
    By rusk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 15:11
  4. Nej... det här blev inte bra...
    By asmodean in forum Ris & Ros