Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hjälp!: Problem med Xboxen

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hjälp!: Problem med Xboxen

    Hej!

    Jag har nyligen köpt en chippad xbox, som jag spelat med system link över internet. Jag har BBB som internet operatör. Idag så uppstod något fel dock, helt plötsligt slutade boxen att köra igång spelena, och nu hänger det sig på "evolution X" loggan innan den kör igång spelen. Det händer ibland att den börjar tugga igång spel men då hänger den sig plötsligt. Jag felsökte lite, och upptäckte att när jag inte har internet kabeln i boxen så funkar det gallant, men stoppar jag in den och resettar boxen så vill den inte köra igång spelen... Jag har bytt nätverkskablar, switchar, etc, men ingenting fungerar. Är det någon som har en någon aning om vad som har hänt, och vad jag kan göra för att fixa detta? Detta felet blev idag, före det har jag inte haft några problem alls med varken spelen eller att spela över internet.

    MVH

    Nille

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    re: problem med boxen

    Hej nvedin!

    Jo, du kan ju prova med att ladda ner en ny evoxdash.xbe och se om det hjälper.

    Visst, det gjorde jag också och sim-sala-bin så funkade det igen. Vad jag dock inte förstår är att min gamla evoxdash.xbe som alltid funkat måste ha buggat ut, och vad som är ännu konstigare (iaf för mig) är att när jag ersatte den med _samma_ fil som legat på min dator som "backup" så funkade det ändå inte, och den filen har ju alltid funkat förut. Hur kan det bara sluta funka?

    /nille

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med xbox executer 2 lite problem
    By adbchsu in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 10:09
  2. problem med hängning av xboxen
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 00:16
  3. Problem med Xboxen HJÄLP!!!
    By Efrahim in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 18:44
  4. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •