Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vilket Bios?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Vilket Bios?

    Kör idag D6 tror jag men har lite problem med hängningar i vissa spel ibland och tycker mig ha uteslutit de flesta tänkbara felkällorna efter lite läsning i forumen så nu tänkte jag prova på att byta bios!

    Min fråga:

    Vilka bios passar till Matrix-chipet och vilket rekommenderas? Är det bara storleken som avgör om ett bios passar eller inte eller är det andra saker som spelar in?

    Tacksam för all hjälp!

    /Rikard

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Vilket Bios?

    Originally posted by di7riks
    Kör idag D6 tror jag men har lite problem med hängningar i vissa spel ibland och tycker mig ha uteslutit de flesta tänkbara felkällorna efter lite läsning i forumen så nu tänkte jag prova på att byta bios!

    Min fråga:

    Vilka bios passar till Matrix-chipet och vilket rekommenderas? Är det bara storleken som avgör om ett bios passar eller inte eller är det andra saker som spelar in?

    Tacksam för all hjälp!

    /Rikard
    Det är bara storleken som spelar roll, använd x-ecuter 2 4979

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har samma problem som Rikard. Läst endel här på forumet men blir inte riktigt klok på hur jag ska flasha bioset.
    Kanonbra att någon äntligen skrev att x-ecuter 2 4979 funkar på Matrix-chipet (tack, Hansi!). Storleken på bioset får väl inte överskrida 256kb, om jag förstått det hela rätt.
    Men.... vart kan jag ladda ner bioset från? xbox-tribe.com verkar inte funka...
    Och sen när jag väl fått hem bioset... hur gör jag då?
    Läst att man helt enkelt bara ftp:ar in bioset på xboxens c:\bins och sen kör "Flash bios" under "Settings". Stämmer detta?!

    Mkt tacksam för svar!

    **********
    Headshead
    **********

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Re: Vilket Bios?

    Originally posted by di7riks
    Kör idag D6 tror jag men har lite problem med hängningar i vissa spel ibland och tycker mig ha uteslutit de flesta tänkbara felkällorna efter lite läsning i forumen så nu tänkte jag prova på att byta bios!

    Min fråga:

    Vilka bios passar till Matrix-chipet och vilket rekommenderas? Är det bara storleken som avgör om ett bios passar eller inte eller är det andra saker som spelar in?

    Tacksam för all hjälp!

    /Rikard
    Hade samma problem som du när jag använde nån beta version av EvolutionX Dashboarden... Uppgraderade till 3921 så funkar det dock fint för mig. Har en 1.1 box med Matrix samt D6 bios.
    1.1 Xbox, 120GB HD, Matrix, Evox D6, EvolutionX 3921.

Liknande diskussioner

  1. Vilket Bios ?
    By raxor in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 07:49
  2. Vilket BIOS ska jag ha?
    By Recman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 11:43
  3. Hmmm vilket chip, bios, mm???
    By ^XeN^ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 13:06
  4. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •