Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Långsam överf PC -> xbox

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0

Långsam överf PC -> xbox

tjena

har spenderat nästan en hel dag med att försöka få upp hastigheten på överföringen mellan pc:n och boxen.

anslutningen fungerar fast jag kommer bara upp i runt 500k/s som högst.

jag kör med 2 nätverkskort och korsad kabel till boxen. dynamiskt ip från BBB och statiskt på boxen. det spelar ingen roll om jag använder XP:s inbyggda "nätverksbrygga" eller om jag knappar in boxens IP under alternativ konfiguration på anslutningen.
    har provat med att växla kort, installera om drivrutiner, dribbla med ip-adresser, hel- och halv duplex, bara köra lokalt nät utan BBB osv.

det känns som om jag läst _allt_ som handlar om xbox på det här forumet utan att jag kunnat lösa problemet.

vad är det jag har missat?

/snart desperat..

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Hade samma problem med min XBox. Men noterade (trot om du vill) att om jag hade mediaspelaren (på PC'n) igång (Pausad låt) så fick jag upp hastigheten till 2000-4000 kbit istället för 500 kbit. Men efter att jag uppgraderade min EVOX så försvan problemet. Du kan också prova med någon annan FTP client.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    hadde nått liknande jag åxå, men mitt problem löste sig när jag helt sonika deletade drivaren till kortet som gick till X-boxen..och ominstallerade den

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

...

Hmm, varför kör du statisk IP till boxen när du har BBB, varför inte köra med switch och få tilldelad IP till boxen också? Mycket smidigare. Iof, har du ju söligare file-transfer mellan dom med tilldelad IP på boxen, men finns det något annat som är till fördel som jag inte tänkt på? (Jag kör med DHCP på boxen, och får tilldelad ip från BBB)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Har du brandvägg och vill öppna portar så är det bättre med statisk. Eller när du kör program som måste veta boxens IP. Har du DHCP så vet du ju aldrig vilken IP den kan ha just den gången...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    anledningen till att det kan gå långsamt e att den tar vägen över internet innan det kommer till boxen, prova med att ta ut sladden till nätet så skall du se att det kommer gå snabbare.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    svar till pege63:

som jag skrev i min första postning har jag redan provat det alternativet, utan ngn som helst skillnad.

tilläggas kan att _från_ boxen får jag bra hastighet. iaf runt 7mb/s

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Hade samma problem med FTPVoyager, har nu bytt till FlashFXP istället...och nu går det fort..

Använder XFer för att extrahera iso-filer och föra över till XBOXen direkt....fungerar klockrent!

/M

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Finns en ny version av SUXX nu. Med det behöver man inte ens packa upp iso filen (om den är rarad)!!!
    Inte lika snyggt som xFer & QWIX men med nya BIOS behöver man ju inte patcha xbe filen så sånt behövs ju inte längre...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Verkar coolt hade ingen aning om det...

Det är ju suveränt om man vill spara utrymme på PC
    hårdisken där man har sina backuper ;-)

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    ok, har hittat en lösning på problemet nu.

jag uppdaterade bios och lyckades efter en hel del pillande få fart på ftp-servern i avalaunch. så numera får jag vettig fart till boxen också.

växlar jag till någon av de andra dashboardens ftp-servrar sjunker hastigheten direkt. mysko.. nån som vet vad avalaunch gör som inte de andra fixar?

antar att jag får lägga in så att avalaunch startar automatiskt nu så jag slipper strula mer..

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    I förra veckan släppte Evox en uppdatering på deras dashborad. Den inehåller bara fixar, inga nyheter, och en av dom är just ftp servern... Kanske skulle kika på den om du inte skulle vilja ha Avalauncher...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Arlanda
    Respekt
    0
    Jag har precis samma problem dvs långsam ftp men bara ibland. Kör en korsad tpkabel, två nätverkskort i pc'en, fast ip och 20gig's hd i xboxen. Jag har provat olika ftp clienter och xfer, men problemet kommer och går. Dvs i början av överföring (första minuterna) går de bra ca 8meg/s i överförshastighet, för att helt plötsligt och omotiverat falla till 300-400k/s.
    Tacksam för hjälp o tips!
    God jul
    Xbox - forever

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    bra tips ktd!

ska testa det och återkommer om det blir ett positivt resultat!

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Vill bara tillägga att ni som har BBB eller annan ISP där man kan få flera dynamiska IP adresser och fortfarande vill ha höga hastigheter från tex PC till XBOX. Eftersom BBB och många andra använder sig av Proxy ARP så kommer trafiken gå ut och in igen därav den låga hastigheten, i dessa fall kan man lägga till ett statiskt arp entry med arp -s IP MAC (detta hjälper självklart bara för transfer TILL boxen)

Detta kan vara lite jobbigt om mn ofta får ny IP på boxen resp PC men har man burkarna på ofta så är det sällan man får ny.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Jag hade problem med långsam uppladdning till boxen (500 kb/s) när jag körde med flashfxp.
    Telia ADSL 2000, med boxen satt på statisk IP.

Installerade ett program som hete Webdrive och kör nu konstant 8 Mb/s till c:
    En annan trevlig bieffekt med det pogrammmet är ju att boxens disk blir synlig i utforskaren och man slipper köra igång ett ftp program.
    Man kan även editera eller skapa nya filer direkt från utforskaren, slipper alltså köra filer fram och tillbaka mellan PC/Box bara för att editera t.ex .ini filer.

Rekommenderas varmt

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    nja, gillar inte alls webdrive.

känns så himla onödigt att webdrive först ska kopiera de filer som ska skickas till boxen till programmets egen cache för att sedan skicka dem till boxen. suger hårt om man kör över lite större filer (200mb+)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Kör med Avalaunche som standard dash då
    Har jag gjort, betydigt trevligare.
    FTP:ar cirka 7 Mb/sek till F:
    Med Qwix så för jag över en 2.6 gb ISO fil till F: med 8.8 Mb/sek som genomsnittligt fart.
    Detta på en Maxtor 60 Gb disk.

Förresten, har du testat att ftp:a med Flashfxp 2.0?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Ja jag körde med en USB nätverksadapter och trodde det skulle gå smidigt. Trodde inte nätverksporten på Xbox klarade av 100Mbit. Det tog över 1 timma att ladda över 2gb med USB adaptern

Satte sen i nätverkskabeln i datorns nätverkskort och vips så hade samma fil laddats över på ungefär 3 minuter....snacka om skillnad. Laddar över med ungefär 8000kb/s istället för 600kb/s......

Körde med Avalaunch och Qwix ifrån datorn.....

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  4. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter