Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flasha Bios

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Post Flasha Bios

Hejsan. Jag har gjort något jätte dumt.... Jag har satt i ett Aladdin Advance i min Pjäxlåda(Xbox). Har kört in Superdisk 3.6. Sedan råkade jag flasha om mitt bios. Så nu går det inte starta med chippet. Är det någon som vet vad det är för orginal bios i ett Aladdin Advance + chip? Om jag inte får tag i någon som kan flasha om mitt bios här hemma, så undrar jag vad det skulle kosta att skicka in det till Psxcare för om flashning? Måste jag plocka bort hela chippet från moderkortet om jag skall skicka in det? Tack på förhand.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    SD 3.6 (bioser) söker efter evoxdash.xbe (om jag kommer ihåg rätt nu) & X24981 söker efter xboxdash.xbe vid start

Byt till SD 3.7sr8

Håll in xboxens powerknapp i 1 sek vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat.

Alladin chip levereras med "Legal Cromwell flash BIOS".

Villken Bios flashade du in på chipet, för det spelar ingen roll villkeb bios du har bara den är på 256k, prova med X2 4981

Om du någon gång flashar "fel" så kan du plocka bort flashkretsen från sin sockel och skicka in till psxcare OM du köpt det av dom, annars tar dom betalt.
    Last edited by pege63; 2004-02-26 at 09:22.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Pege, nu har du slutat läsa vad folk frågar innan du svarar igen...

Superdisc 3.6 är så gammal att biosarna på den inte fungerar på nyare xboxar. Ladda inte hem iso-filer från tekniska museets ftp-servrar! :-)

Sitter flashchippet socklat i ditt alladin är det bara att pilla loss det och skicka hit för omflashning. Är inte chipet köpt här kostar omflashning 200:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Sorry jag får kallibrera min filter igen, tack för upplysningen Hansi
    kaffe, kaffe, kaffe

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Alladin chip levereras med "Legal Cromwell flash BIOS".
    Stämmer detta då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det har hänt att vi fått chip från fabriken där dom råkat lägga in evo-x M7 bios istället för cromwell. Då brukar x.et vara blått vid uppstart.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Superdisc 3.6 är så gammal att biosarna på den inte fungerar på nyare xboxar. Ladda inte hem iso-filer från tekniska museets ftp-servrar! :-)
    Jag har fått tag i en som kan flasha om mitt chip. När jag sedan får igång det, kan jag då köra in SD 3.7 istället för SD3.6? Min Pjäxlåda är en 1.4 version, köpte den strax efter jul.
    Last edited by spawn299; 2004-02-26 at 10:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    3.7rc8 är att föredra

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    3.7rc8 är att föredra
    Tack för alla snabba svar. Måste säga att detta är ett kanon forum.
    Live Life to the Max
    Xbox V 1.4
    160 gig Samsung
    Aladdin Advance +
    Thomson DVD

Liknande diskussioner

1. Flasha bios
    By ulj in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 17:56
  2. Flasha Bios?
    By seuron in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-07, 23:42