Kan man ändra videomode på boxen genom pc:n eller finns de nåt sätt att återställa xboxen till "standard inställning" när den är chippad?
Kan man ändra videomode på boxen genom pc:n eller finns de nåt sätt att återställa xboxen till "standard inställning" när den är chippad?
kan ju pröva att om installera SD igen om inget annat
Kanske en dum fråga. Vad är SD
SUPERDISK (SD)3.6 eller 3.7
Du kan ändra videomode i "enighma video mode selector". Det ska ligga under "Apps". Detta är om du har evo-x.
kan man ju göra, jag uppfattade som om han inte kom in alls på dashen
jag kommer inte in på något på boxen. Har en cp NTSC inställning som inte går att få bort = allt är svart. Har provat med Enigma VMSD det hjälpte inte. Har Executer 2 och nyaste biosen (2 veckor sen). Fan blir ju galen att den inte funkar!! Ingen som vet hur fan jag ska få till det?
kolla på c:\ efter evox.ini i den xb. du måste ftp:a dig dit.
öppna den och editera de inställningarna som behövs för att få PAL. skicka tillbaka den till din box å starta om.
Går det så vill man.
Tack! ska kolla om det ens går att komma åt boxen vi ftp, finns det något annat man kan göra? Fan om boxen är broke, får väl köpa en ny eller nåt.
Finns ett sätt att fixa det på om du inte ens kommer in via ftp.
Det är att bränna config magic på en cd/dvd och boota på den och sen köra en blind restore av eeprom:et.
Då kmmer du få en som sagt helt blank version av eeprom men boxen kommer att funka.
Ladda gärna tillbaka din gamla eeprom om du har den kvar (efteråt).
Läs även readme till config magic så ser du lite utförligare hur du ska göra.
Har själv gjort detta på en polare som hade strulat med NTSC-J inställningen i XBMP och hade svart bild och ingen ftp åtkomst efteråt (inga skivor funkade inklusive enigmah).
Hej. Ska prova det som du skrev. TACK!!
Provade igår att köra orginal- hdd och -spel på boxen och fick ljud men ingen bild så den är ju inte trasig. Men när jag inte har en skiva i och den nya hdd så står boxen bara och "snurrar" å blinkar grönt. Var det så för din polare också wmadoss?
-Andreas
Trasig jävla Xbox
Japp det låter bekant.
Funkar det så är du min gud wmadoss!
Trasig jävla Xbox
Det funkar med största sannolikhet. Läs bara readme filen så du vet när du ska trycka på vad och hur länge du ska vänta osv.
Vart kan man få tag i config magic?
Trasig jävla Xbox
Originally posted by pjolon
Vart kan man få tag i config magic?
det ligger på superdiscen
Går det så vill man.
Ligger under apps
Vart får man tag i SD och spelar det någon roll vilken version man har?
GOD JUL!
Trasig jävla Xbox
Pjolon,har du fått rätt på det??
Har samma prob som dig......du kan väl höra av dig om du läser detta,behöver din hjälp.
skaris@*******.com(samma msn)
Har inte provat, väntar på Skiva med SD och CM.
Trasig jävla Xbox
Har provat superdisc,enigmah,config magic,boxen kommer jag inte in i,vet inte dess ip.
Kan inte kolla det heller för jag kommer inte in i menyerna,har samma prob som pjolon.....
Vad fan gör man?
Hände ingeting när jag la i skivorna med de olika boot programen.......*suck*
Nu kommer det lite frågor som jag hoppas att Wmadoss kan svara på.
Hur ska jag göra för att få boxen att läsa en bränd dvd när den bara läser orginal? Och om du har tid och lust så kanske du kan berätta ganska utförligt hur du gjorde när du fixade bort din polares NTSC-J inställning?
Hoppas på svar!
-Pjolon
Trasig jävla Xbox
Bookmarks