Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: DVD problem.....

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    DVD problem.....

    Tjena....

    Tänkte bara höra med er erfarna Xbox-ägare... =)

    Jag har en Xbox_v1.1 med Samsung DVD-Rom SDB-6058....
    Min DVD-brännare NEC-ND1300 med Firmware 1.07 från Herrie, körde på officiella 1.08 innan men då funkade inte Nashua DVD-R som jag fick av en kompis.. Detta löste sig med 1.07:an

    När jag bränner DVD-filmer i Nero 6.0 så bränner jag filerna "öppna" i UDF/ISO-format utan joliet-stöd, ISO-Level-1, ingen multisession och Tvinga DVD-film för xbox.... Helt enligt guiden: http://www.dvdshrink.info/nero-udf-iso.php ..... Skapar egna VIDEO_TS & AUDIO_TS-mappar och lägger i .vob & .ifo-filerna i videomappen..

    Men ändå så är det vissa .img- & .iso-filer som envisas med att inte funka i min xbox, fastän de funkar i PowerDVD och i polarnas stationära DVD:s... Jag har bränt cirka 60 skivor och ca 4 av dessa har inte funkat i xboxen men däremot har alla funkat i datorn och på stationära DVD:s... Har bränt både på Fortis DVD-RW och Princo DVD-R och bränner då aldrig mer 2x...

    Många kanske tycker jag ska testa att byta skivor.. Fast alla de andra funkar ju bra med Princo....

    Fenomenet är enligt följande... Datorn och stationär DVD klarar av att se, läsa och spela upp DVD:n. Men när jag stoppar in skivan i xboxen så hittar den skivan utan problem....(står video på dash)... Men sen när jag kör igång skivan så blir bara bilden svart och sen kommer man ingenstans.. Man kan trycka fram den gröna DVD menyn för att ändra subtitle och sånt men den är tom på subs och audio och sånt....

    Jag har ändrat namn på min xboxdash.xbe till regfri.xbe och patchat den med "xboxdash_dvd_region_free_patch_1_03.zip" och ändrat DVDPlayer= "c:\regfri.xbe" i Evox.ini... För att fjärrkan skulle funka....

    Stödjer inte Xboxen DTS-ljud?? Hade en film med DTS men inget ljud kom från högtalarna....

    Hoppas någon kan hjälpa mig eller åtminstone säga vad han tror om mitt problem... Blir tokig.....


    Tack på förhand

    //Metrx

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    [Misc]

    AutoLaunchGames = Yes
    AutoLaunchDVD = No
    DVDPlayer = "c:\regfridvd.xbe"
    AutoLaunchAudio = Yes
    #AudioPlayer = "c:\xboxdash.xbe"
    MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"


    Section "Root"
    {
    Item "DVD",ID_Launch_DVD

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Den texten har jag redan i min evox.ini-fil.....

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    var e problemet då bara att det inte stöder det ljudet eller att inte fjärren funkar på regfridvd?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nej =)
    Problemet är varför vissa filmer som jag bränner som jag alltid gjort på samma skivor inte funkar på xboxen när de funkar på stationära DVD:s och I PowerDVD???

    // Metrx

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova MEMOREX skivor funkar alltid

Liknande diskussioner

  1. Problem att spela upp dvd backuper
    By samplehead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 14:27
  2. Problem med DVD fjärkontroller
    By rtnn in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 20:58
  3. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  4. Problem att läsa DVD skivor.
    By Nesqi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 15:35
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •