Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: är akira ett riktigt x-ecuter chip?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

är akira ett riktigt x-ecuter chip?

Jag ska antagligen köpa en box till jul och de flesta jag har kikat på har Akira-chip installerat och säger att det är x-ecuter LITE 2.3. Men så läste jag lite på Psx-care-sidan och har inte hittat någon info om just det chippet, och det säljs inte heller här vad jag har förstått. Däremot läste jag att det fanns ett gäng fake chip som kallade sig saker som x-ecuter killer och sådant, chip som man ska undvika. Hur är det med Akira då? Är det ett bra chip? Vad har det för egenskaper om man jämför med andra LITE och PRO chip?

Jag ber om ursäkt om den här frågan har blivit besvarad innan, men jag har letat runt så gott jag kan i de olika forumen.

MVH
    jonte

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    tillägg:
    har detta chip en extern switch för att stänga av och på chipet för att kunna spela på xbox live?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Akira är Akira och X-ecuter2 Lite är X-ecuter2 Lite, vissa skriver sina annonser som jag vet inte vad, men vad du än köper i dagsläget för chip så spelar det ingen större roll för dig som är vanlig användare, vissa chip har stöd för dubbla el fler biosar som kan växlas mellan med switchar osv, jag har själv testat både ********, Akira och chameleon och dom innehåller alla 3 samma grúndläggande funktioner och fungerar lika bra. ang swithen så oavsett vilket LPC chip du har så kan du koppla en switch så att det går att stängas av.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Droopy
    Akira är Akira och X-ecuter2 Lite är X-ecuter2 Lite, vissa skriver sina annonser som jag vet inte vad, men vad du än köper i dagsläget för chip så spelar det ingen större roll för dig som är vanlig användare, vissa chip har stöd för dubbla el fler biosar som kan växlas mellan med switchar osv, jag har själv testat både ********, Akira och chameleon och dom innehåller alla 3 samma grúndläggande funktioner och fungerar lika bra. ang swithen så oavsett vilket LPC chip du har så kan du koppla en switch så att det går att stängas av.

Det är inget fel på Akira, däremot är det fel på sådana som säljer Akirachip och kallar dom för "X-ecuter 2 bios chip" för att förvilla kunderna.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    tror dom menar att den har X2 egenskaper & det har det ju samma strlk på bios mm, mm

Liknande diskussioner

1. AKira chip VS xecuter 2.2
    By honungsklubba in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 11:56
  2. varför sätta i ett chip?
    By stefan123 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 19:34
  3. Söker ett chip som
    By noyd in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 01:34
  4. Kan man flasha om ett LPC CHIP ?
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 20:46
  5. Kan ett Messiah chip från er sättas i en importerad PS2
    By koopatrooper in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 00:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner