Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: RGB kabel problem.

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post RGB kabel problem.

    Hejsan när jag köpte mitt Mod chip till psx för inte längesedan så köpte jag även en såndära Guncom RGB kabel.Och det står att den även skall funka med ps2 ,men när jag sätter i den och startar upp spelet så flimmrar bara bilden och man får knappt någon bild alls .hur kommer detta sig ? jag har en V5 modell av ps2 och inget mod chip än.
    Men är det så att RGB kabel bara funkar om man har ett chip inlött?
    föressten så funkar den perfekt med mitt psx

    <small>[ 09 May 2003, 15:50: Meddelandet redigerat av: crimson ]</small>
    < Xbox v1.6 <> SmartXX V.2 <> 120 GB hdd >

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag använder en grå RGB-kabel av okänt fabrikat, inköpt hos PSXCare i maj 2002, till min omodifierade PlayStation 2-konsol & den fungerar utmärkt.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av crimson:
    <strong>Hejsan när jag köpte mitt Mod chip till psx för inte längesedan så köpte jag även en såndära Guncom RGB kabel.Och det står att den även skall funka med ps2 ,men när jag sätter i den och startar upp spelet så flimmrar bara bilden och man får knappt någon bild alls .hur kommer detta sig ? jag har en V5 modell av ps2 och inget mod chip än.
    Men är det så att RGB kabel bara funkar om man har ett chip inlött?
    föressten så funkar den perfekt med mitt psx</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Många tv-apparater tar in bilden från rgb-kabeln utan att växla kanal till AV1, då brukar bilden bara fladdra. Plocka fram fjärrkontrollen till tv:n och ställ in den på AV1 så fixar det sig nog.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Hmm okej .. fast min tv slår om när man startar med psx men jag kanske får testa då hehe
    < Xbox v1.6 <> SmartXX V.2 <> 120 GB hdd >

Liknande diskussioner

  1. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  2. rgb kabel problem
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:43
  3. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51
  4. RGB KABEL
    By baathen in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 19:58
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •