köpte nyligen en tv till mitt rum och flyttade in xboxen dit. Då helt plötsligt började det tjuta som fan från xboxen (nästan modemuppringningsbrus). Jag tänkte va fan och startade doa3...ljudet hacka apa så jag stängde av boxen. Men ljudet fortsatt typ tjuta några sekunder trots att boxen var avstängd. Jag startade om och det var samma sak.

Till slut skruvade jag bort skruvarna och lyfte på locket och startade. Det började låta igen och jag är ganska säker på att det var från hd:n (om det nu inte sitter nåt speciellt under hd:n som kan tjuta? har en v1.1). Jag röck och slet lite i hd:n och till slut försvann ljudet. Sen funkade den bra resten av kvällen.

Jag har hört detta ljud ett par gånger förut men då har det försvunnit vid omstart. Men den här gången gjorde det ju inte det. Och det är ganska irriterande. Nån som vet vad det kan bero på eller vad man kan göra åt det? HD:n är en Seagate 120 gb och relativt ny (eller ja, den har bara suttit i xboxen och blev isatt i feb i år). Kan det vara som med en dator att även xbox hd:arna behöver en formatering för att dom ska funka bättre?

mvh pemani