kan man kopiera orginalspel till hd i xboxen när man har chipat den.
från boxens egna läsare ??
kan boxen läsa cd r skivor utan att man chipat den ?
hur kopplar man i hopp boxen med datan vilken slad liksom hittar inga uttag på boxen ?
kan man kopiera orginalspel till hd i xboxen när man har chipat den.
från boxens egna läsare ??
kan boxen läsa cd r skivor utan att man chipat den ?
hur kopplar man i hopp boxen med datan vilken slad liksom hittar inga uttag på boxen ?
På frågan om kopiering från orginalspel till xbox är jag lite osäker men jag tror det går, någon annan kanske kan bekräfta det?
Om det är en Samsung dvd-rom i Xboxen så kan den läsa cd-r, om det är Philips eller Thomson blir det svårt.
På baksidan av Xboxen finns ett vanligt nätverksuttag, typ RJ45. Där kopplar du vanlig tp-kabel, antingen kosrad eller rak beroende på vad du har för övrig nätverkshårdvara. Sedan sköter du filöverföringar via FTP.
ftp vad är det
File Transfer Protocol (ftp) används för att föra över filer till en server. Ett bra ftp prog är http://www.flashfxp.com
En ftp server finns inlaggt i dashbordrarna (Evox, Avalauncher mfl) och i Media Spelarn (XBMP & XBMC).
FTP står för file transfer protocol (tror jag) och är ett sätt att transportera filer över nätverk.Man behöver ett program (client) för att kogga in på en FTP-server, Xboxen har inbyggd FTP-server i efter att man har chippat den och lagt in exempelvis EvolutionX m.m.
Handen på hjärtat, jag tycker du ska ägna någon vecka på sajten www.xbox-scene.com och läsa deras tutorials dom har där. Efter det är du nog redo att greppa tag i en Xbox på riktigt.
Bookmarks