Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nintendo flashback

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Nintendo flashback

    Har haft min modifierade xbox i ett år nu. Vet inte vad chippet heter men det är några fasta punkter som löddes och en "kabel".
    Det första halvåret funkade allt som det skulle. Men på senare tid har jag fått allt svårare i själva uppstatrningsmomentet av min xbox.
    Scenariot är följande. Jag trycker på powerknappen och xboxen börjar varva upp för att genast dö. Samma sak händer en gång till sedan börjar den blinka grönt/rött. Ibland kan jag ha tur och få igång den genom att luta den framåt och blåsa där fläkten sitter. Det känns därför som ett hårdvarufel, men jag vet inte... någon som kan ha en aning? Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    173
    Respekt
    22

    Re: Nintendo flashback

    Originally posted by palmqvist
    Har haft min modifierade xbox i ett år nu. Vet inte vad chippet heter men det är några fasta punkter som löddes och en "kabel".
    Det första halvåret funkade allt som det skulle. Men på senare tid har jag fått allt svårare i själva uppstatrningsmomentet av min xbox.
    Scenariot är följande. Jag trycker på powerknappen och xboxen börjar varva upp för att genast dö. Samma sak händer en gång till sedan börjar den blinka grönt/rött. Ibland kan jag ha tur och få igång den genom att luta den framåt och blåsa där fläkten sitter. Det känns därför som ett hårdvarufel, men jag vet inte... någon som kan ha en aning? Tack på förhand
    Låter som om den "kabeln" du nämner börjar släppa i lödningen, skulle be någon lödkunnig person att kolla upp detta.

Liknande diskussioner

  1. 800 nintendo spel patchat?
    By Paastomäki in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 14:10
  2. Super Nintendo på xbox ?
    By spaceman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-29, 14:41
  3. Nintendo 8-bitars emulator
    By Poffen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 11:08
  4. SQUARE LÄMNAR SONY FÖR NINTENDO
    By BalderGod in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-26, 12:28
  5. Step down konverter till Nintendo Gamecube..
    By Dreamworld in forum Nintendo 64 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-14, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •