Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: x-ecutor 2.2Lite

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22

Unhappy x-ecutor 2.2Lite

Jag flashade om mitt bios på min chippade xbox.Det gick bra med själva eraser......sen körde den in biosfilen och stängde av som vanligt.
    Har juh 3små switchar.......chippet på-slaget. biosprotect av-slaget. och Bank2.
    nu startar inte xboxen utan bara blinkar rött/grönt.......fattar att det är nåt fel.....men går det fixa själv på nåt vis? Har ej köpt/installerat det från PSXCARE! boxen startar om jag stänger av chippet!
    tacksam för svar.....mvh.PeddaIndian
    Chippad Xbox (X-ecuter 3CE,200gb Seagate barracuda)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Chipet måste flashas om, t.ex. genom att man sätter ett fungerande chip i xboxen så att den startar, sedan byter man chip utan att bryta strömmen och flashar om.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22

Thumbs down

Citat Original inlägg av Hansi
    Chipet måste flashas om, t.ex. genom att man sätter ett fungerande chip i xboxen så att den startar, sedan byter man chip utan att bryta strömmen och flashar om.
    Jag har provat med ett likadant fungerande chipp nu ikväll från en kompis konsol.......men den startar inte med det chippet heller. Jag har beställt en X-ecutor 2 Lite programerare från er på PSX Care igår så får se om det går fixa biosen med den!
    mvh.Peter

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hans konsoll kanske är äldre än din så att hans chip har ett bios som inte fungerar för dig. Prova att starta med ditt chip i hans konsoll, förmodligen startar den. Flasha om ditt chip med x-ecuter 2 4979.06 eller senare bios.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22
    Hans konsoll kanske är äldre än din så att hans chip har ett bios som inte fungerar för dig. Prova att starta med ditt chip i hans konsoll, förmodligen startar den. Flasha om ditt chip med x-ecuter 2 4979.06 eller senare bios.
    Nu har jag lämnat tillbax hans konsol idag på morgonen så jag har inte tillgång till nån konsol som är chippad! Men det skall väl funka med bios-programeraren ni säljer på PSXCARE.COM?? Har beställt en sådan och väntar på den. Hoppas det går bränna in nytt bios med den så Jag får igång min spelmaskin igen!!

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22
    jag har nu haft en kompis med ett likadant chipp som jag själv har och flashat om min i hans maskin......det funkar i hans maskin och starta upp den. men min startar fortfarande inte på chippet! Den rebootar 3ggr innan den startar och håller sig igång men utan att det blir någon bild på tv:n!.......har kollat lödningarna och de såg fina ut. det blinkar rött/grönt fortarande........har även testat med hans chipp i min konsol utan att den startar.......men den startar om jag stänger av chippet hur fint som helst......kan kablarna i till chippet pajat på något vis?? de kablarna mellan moderkortet och chippet ? switchen till chippet av/på verkar funka för det tänder och släcker lampan. Har dessutom provat en hel del olika bios men utan nåt resultat. MITT chipp startar juh i hans Xbox så minn chipp verkar juh vara okey! nån som vet vad som kan ha hänt? Allt pga avv jag flashade till 4977bios för några dagar sedan. Behöver hjälp omgående tack. Flashade iofs. 4977_256 tror jag det hette men kanske för gammal version....kan det vara därför???
    mvh.Peter
    Last edited by PeddaIndian; 2004-01-17 at 01:40.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Din xbox är för ny för 4977, flasha om ditt chip med 4979 eller senare.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22
    Din xbox är för ny för 4977, flasha om ditt chip med 4979 eller senare.
    Får testa om det startar om jag flashat om med 4980 sen ikväll då! Jag återkommer med svar.
    stort tack Hansi!
    mvh.Peter

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Småland / Sweden
    Respekt
    22
    Nu har jag flashat om mitt bios till 4979.06_256k och den startade direkt. Flashade från en kompis konsol som har samma chip!!
    Tack för hjälpen Hansi!!
    mvh.Peter

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner