Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Magic V (50K/V9)

Magic V (50K/V9)

Någon som vet nått lite mer om detta chip hur/om det funkar etc.

-SAXAT FRÅN EN ANNAN SIDA-
    Advantages over magic 3.1
    - - Loads from browser
    - - Faster loading
    - - No game save issues
    - - 100% boot rate even on the newest dvd9 format
    - Load All Your Copies/Imports Direct Load No Swapping Just Like Originals
    - Direct boot of DVD movie copies
    - Direct Boot Of DVDR Rips
    - Direct Boot Of PS1 Original Imports And Backups
    - Multi Disk - DVD9 - and Gameshark2 Ready
    - Direct Boot Of PS2 Original Import CD And Dvds
    - Direct Boot Of PS2 Backups (Cds And Dvds)
    - Direct Boot Of EA Sports Backups (Without Patch)
    - Direct Boot Of Original Imports EA Sports
    - Does not effect your DVD player all original features of the PS2 remain the same - Bonus modchip off feature
    - Full Screen Display
    - Network Adapter Ready
    - Works with JAP/EURO/USA
    - Works with NTSC/PAL
    - Supports GS2/AR2
    - This chip works on V9 PS2 ONLY.

Vore onekligen intressant med lite åsikter om någon testat upp det...
    Kung kola.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jasså, så Magic 3.1 hade problem med allt som listades ovan. Tur att vi aldrig sålde det skräpchippet. Jag tror vi håller oss ifrån Magic "vilken siffra som helst" i framtiden också :-)

hmm

Jag funderar dock på att införskaffa å testa upp det då ingen annan verkar ha testat det ens, skadar ju aldrig å testa Eller jo, kanske skadar ps2an men det finns ju fler
    Kung kola.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22

Magic v 50k

är tyvärr det sämsta chipet som finns till v9an idag =/ tillsammans med messiah2 1.31 (säljs inte längre hoppas jag 1.33b ska man ha numera.) Finns många bra chip som är lika billiga som magic V och mycket bättre. Bluechip X5 är mycket stabilt utan tvekan bättre än messiah 2. DMS3 alltid kung, Ripper V2 Pal jäkligt smart chip. DMS3 funktioner på Xlinx chip nästan lika bra men MYCKET billigare alltså, dessutom reducerat antal kablar kan det bli bättre? Men som sagt var att spara 10 kr på att köpa en magic V mot tex bluechip är en MYCKET dålig affär.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    sthlm
    Respekt
    0
    jag vet en polare som köpte detta skräp chip... riktigt uselt.... färgerna e helt off. jämfört med gamla messiah så hade detta chip inte en chans... Visst funkar chippet med silver och brända lir men färgerna var på tok för starka... går knappt att lira på magic chippet.. Färgerna var så starka, som om du maxat allt ljus på din tv. KÖP INTE MAGIC.!!!

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Duuude din polare har antingen ingen RGB kabel, en dålig TV eller skadat ps2an under installationen!! Chippet påverkar INTE färgerna.
    Magic V är helt ok chip. Använder inte själv men testat. Som vilken stabil 3v direktboot mod som helst. Fungerar lika dant som messiah 2.
    Inget ut över det vanliga dock finns bättre Asiatiska chips till samma pris. Magic V 50k är dock rätt instabil och känslig för dåliga installationer. Kan man sina grejer fungerar dem dock helt ok. Det är ju inte värre än Skräpet messiah 2. Iof har de väll fixat koden från Killer modellen 1.31, men jag tänker fan inte röra den skiten igen. Kostar 3gånger mer än bättre modchip. Att messiah 2 teamet släppte 1.31 trotts att det var sånt jävla skräp visar på hur giriga de är.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Magic V (50k/V9)

Har ett magic V i min ps2:a och har haft det i cirka 3 månader. Fungerar alldeles utmärkt, inga konstiga färger som författaren ovan nämnde och inga buggar eller dålig stabilitet som jag märkt överhuvudtaget. Kan nämnas att jag lämnade in den till en butik som lödde det. Efter mina erfarenheter av chippet förstår jag inte varför somliga tycker det är ett kasst chip. /Kalasa

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kalasa
    Har ett magic V i min ps2:a och har haft det i cirka 3 månader. Fungerar alldeles utmärkt, inga konstiga färger som författaren ovan nämnde och inga buggar eller dålig stabilitet som jag märkt överhuvudtaget. Kan nämnas att jag lämnade in den till en butik som lödde det. Efter mina erfarenheter av chippet förstår jag inte varför somliga tycker det är ett kasst chip. /Kalasa
    läs tomas sista inlägg. Beskrev d ganska bra tycker jag.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

1. varför klagar ni på magic chippen?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:03
  2. MAGIC 2
    By Ronny in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:44
  3. magic 3.1? Pris?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 09:59
  4. Hansi, viktig fråga ang. Magic 3 buggar
    By warp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 11:26
  5. samma lödställen på magic 3 å magic 3.1?
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 08:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner