Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?

    Xbox med Xecuter 2.3 lite.

    När jag försökt gå till orginal MS Dashboard så har det alltid kommit upp Error 16, aå jag kollade runt bland inställningarna i Evox och kom till där man flashar bioset.
    Utan att tänka på vad som kunde hända så prövade jag med ett annat bios, med tanken att ms dashboard då kanske skulle börja fungera igen.
    Jag valde något som hette "Evox Ejex-fix 512kb" eller något liknande, bioset raderades och det nya bioset lades in sedan stod det att Xboxen skulle stängas av.

    Nu kan jag inte längre starta Xboxen, med chippet på så försöker den starta upp 2 gånger utan att den lyckas sedan blinkar det rött, med chippet avstängt så kommer Error 16 meddelandet som tidigare.

    Hur kan jag återställa den till original MS Dashboard och ett fungeradne Evox? Vad behöver jag ladda ner/köpa?

    Kan jag överhuvudtaget återställa den själv, eller måste jag lämna in Xboxen?
    /martin

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste lämna in chippet/boxen.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har läst tidigare någonstans på eran sidan hur mycket det kostade att skicka in Xboxen för service, men nu hittar jag det inte.
    Någon här på forumet som vet hur mycket det kostar att skicka den för att återställa den?
    /martin

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kostar endast returfrakten om det är vi som modifierat boxen. Annars kostar det 270:- inkl returfrakt om du bara skickar chippet eller 710:- inkl returfrakt om du skickar hela boxen.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det är inte ni som utfört modifieringen så jag antar att det blir det dyrare alternativet då.

    Har för övrigt nu hittat på er sida där det står hur jag ska göra för att skicka in Xboxen, däremot står det ingenting om betalningen.

    Får jag en faktura när ni skickat tillbaka Xboxen på hela summan eller måste jag skicka med pengar i paketet?
    /martin

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by hfors
    Det är inte ni som utfört modifieringen så jag antar att det blir det dyrare alternativet då.

    Har för övrigt nu hittat på er sida där det står hur jag ska göra för att skicka in Xboxen, däremot står det ingenting om betalningen.

    Får jag en faktura när ni skickat tillbaka Xboxen på hela summan eller måste jag skicka med pengar i paketet?
    Vi skickar tillbaka mot postförskott = du betalar när du hämtar paketet.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    21
    Annars kan du juh köpa en Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite!

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=187&xSec=4

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •