Hej, jag har chippat min box med ett alladin-chip. Nu försökte jag stoppa i en 120GBs hd. Allt gick fint. MEN.....nu råkade jag flasha om biosen med "fel" bios. Hur kan jag fixa detta utan att behöva lämna in det ?
Tacksam för svar!
Hej, jag har chippat min box med ett alladin-chip. Nu försökte jag stoppa i en 120GBs hd. Allt gick fint. MEN.....nu råkade jag flasha om biosen med "fel" bios. Hur kan jag fixa detta utan att behöva lämna in det ?
Tacksam för svar!
Originally posted by Ph4z3
Tacksam för svar!
Om boxen inte startar alls kan du pilla loss minneskretsen ur sockeln på chippet och skicka till oss för omflashning. Det kostar 270:- inkl returfrakt.
Alltså den startar men lampan blinkar grönt/rött och så står där bla bla your xbox needs service bla bla mm....
Hur göra ?
Så du får bild?Originally posted by Ph4z3
Alltså den startar men lampan blinkar grönt/rött och så står där bla bla your xbox needs service bla bla mm....
Hur göra ?
Vilket bios har du flashat med??
Vilken felkod??
Jag "råkade" flasha den med D6 "for all xbox" via er superdisc 3.6
Felkod 16. Alltså det är en helt ny hd. Där e ingenting på den. Har inte ens hunnit lägga in evox. Men det går inte starta upp den ens med er superdisk sen jag flashade fel...
Sätt i originaldisken igen, sedan läser du guiden för hårddiskbyte och följer den lite mer exakt nästa gång.
OkSå det är ingen katastrof då ?
Var hittar jag guiden?
Sökes: Någon som kan översätta forumet till brailleOriginally posted by Ph4z3
Var hittar jag guiden?
http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7238
Ok, jag har gjort som du sa nu. Jag satte tillbaks original-disken, men nu verkar det som xboxen inte är chippad längre. Den kan inte läsa superdiscskivan (cd-rw) heller. Den startar upp som en helt vanlig xbox utan chip allstå. Fan, man blir snart tokig alltså. Please.....hjälp mig !!!
Hade du någon annan dashboard än original på originalhårddisken tidigare? Isåfall har chippet nog lossnat. Prova ställa klockan om du inte gjort det än.Originally posted by Ph4z3
Ok, jag har gjort som du sa nu. Jag satte tillbaks original-disken, men nu verkar det som xboxen inte är chippad längre. Den kan inte läsa superdiscskivan (cd-rw) heller. Den startar upp som en helt vanlig xbox utan chip allstå. Fan, man blir snart tokig alltså. Please.....hjälp mig !!!
Ja....Jag hade Evo-X dashboard på den innan men den vill inte laddas in heller. Jag har provat ställa klockan massor med ggr men den verkar inte ha något minne.
Originally posted by Ph4z3
Ja....Jag hade Evo-X dashboard på den innan men den vill inte laddas in heller. Jag har provat ställa klockan massor med ggr men den verkar inte ha något minne.
När är din xbox tillverkad?
Den är tillverkad 2003-09-05.
Är videochippet ett connexant eller focus?Originally posted by Ph4z3
Den är tillverkad 2003-09-05.
Ché? Van betyder det?
Jag snackade med han som chippade boxen. Hans sa att det är kört. Vi kan kaste det chippet sa han. Chippet hade låst sig med det bioset.
Kul! Nu får man betala 500 kr igen![]()
Bookmarks