Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Seriösa brännings problem.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Hemma
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Seriösa brännings problem.

    Har köpt mig en dvdbrännare och har försökt ett tag nu att bränna ut xbox spel men det går inte. Har redan förstört 4-5 skivor som inte har funkat. Varför funkar det inte för ? Har bränt med Nero, har även försökt med Alcohol 120% och Recordnow Max men det funkar inte. Nero går det att bränna med men boxen vägrar läsa skivorna, alcohol och recordnow går det inte att bränna med ens. Nån som har nåt bra tips om hur jag ska få det att funka ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    21
    Aj aj! DVDR e juh inte billga precis. Har också märkt att Nero bränner så att xboxen inte kan läsa. Beroe på UDF-format (UFD?).
    Men om du bränner med dvddecrypter (http://www.dvddecrypter.com/) som är freeware så funkar det. Jag skulle före slå att du köper dig en dvd-rw (+rw) som du testbränenr på innan. Det gjorde jag i början.

    Lycka till!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Hemma
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Testade med dvddecrypter, funkade inte det heller =(
    Kan det bero på skivorn jag använder ? Har testat med Philips, Maxell, TDK, och en sony skiva. Brännaren jag har är en Aopen DRW4410.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Jag kör med clone dvd och det funkar perfekt!!
    Men jag måste bränna i 4x för annars hackar spelen!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    l

    Du måste välja burn image i nero, om du bränner en vanlig iso dvd så tar inte xboxen denna. så välj burn image under menyn.


  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Bränn UDF i Nero el använd nåt utav alla xboxisotools som fins för att gör en ISO ,testa olika format på dvd-media finns ju både + och - min egen erfarenhet är att DVD-r funkar generelt i alla läsare, sen finns det ju massa olika DVD-r media ochså, själv har jag bränt på följande media: Verbatim dvd-r, Traxdata dvd-r, Traxdata dvd+rw, TDK dvd-r, TDK dvd-rw, Philips dvd+r, och så lite olika noname skiver i både + & - format, samtliga fungerar i Thomson, Philips och Samsung läsare, förutom TDK-rw som inte fungerar i dom Samsung läsare jag testat på, använder endast Nero 6 tillsammans med en NEC-1300.
    Det är bara att testa sig fram, det är väldigt individuellt vad som fungerar i olika läsare.

Liknande diskussioner

  1. Pioneer A06/106 problem
    By Mahatmar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 09:16
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  3. brännings problem
    By Stefan in forum Dreamcast - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-01-03, 02:21
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •