Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: mp3 låtar hittas ej i xboxen hjälp mig

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    mp3 låtar hittas ej i xboxen hjälp mig

    Jag har skapat en mapp som heter music i denna har jag sparat ett gäng mp3-låtar, denna mapp med mp3-filer har jag tankat över från pc till mitt xbox, men när jag startar xboxen och skall leta upp min music-mapp för att spela låtarna så hittar jag ej denna eller mina mp3 filer, vad gör jag för fel, via pc och ftp-programmet däremot så kan jag se både mapp och låtar på min x-box
    där jag sparat dessa. Kunde inte drömma att en sån här bagatellgrej skulle strula allt annat som är bra mycket mera komplicerat går klockrent. nån som kan hjälpa mig !?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    22
    Är det XBMP du ska spela upp med? Om det är det så måste du nog ändra lite i configfilen till programet. Ligger i mappen till programet om du kollat med ett ftp program och sen laddar över till din PC och ändrar. Sen är det bara att ladda tillbaka och ersätta.


    Lycka Till!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hur

    Schysst att jag får info att det bara är att ändra men hur ändrar jag config-filen, givetvis förstår jag att jag måste hämta den från boxen via ftp men vilka ändringar skall jag göra?? vad skall jag skriva i den nya configfilen för att få det att funka ??

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    22
    Hmmm, okaj! Under music får du ändra sökvägarna till dina "shares"!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    va faaan är det här

    har fibblat med denna config.fil i över 1 timme nu och mycket riktigt den hänvisar allt mot e:, men jag har mediaplayern installerad på f:, jag har korrigerat samtliga hänvisningar i hela config-filen till f: men det blir inte bättre, jag kan varken se filmer eller musikfiler som jag tankat över från pc till xbox, och då menar jag rent visuellt när jag startar xboxen går det inte att finna filmerna och mp3 filerna och däremed givetvis heller inte att spela upp dem, finns det verkligen ingen enkel guide var man ändrar dessa inställningar för att kunna kolla på film och lyssna på musik
    hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!

  6. #6
    Chilla lite pojken. Jag är själv inte superhajj på dator men XBMP Config.xml fil tyckte jag var så jävla lätt att editera i så man listar ut det direkt nästan.

    Det är "HDD" som är det viktiga under "pictures","Music","Videos" i config.xml.
    så här ser det t.ex ut i min config under musik.

    <share>
    <name>HDD</name>
    <url>f:\music</url>
    </share>

    alltså lägger jag alla mp3or i music, och då vet XBMP att det ligger där.


    såhär ser det ut för filmer:

    <share>
    <name>HDD</name>
    <url>f:\movies</url>
    <cachesize>8192</cachesize>
    </share>

    Cachesize är inget jag vet nåt om så den har jag inte rör men F:\movies pekar nu XBMP till så där lägger jag alla filmer.


    Gör bara likadant, länka till någonstans och lägg det där, och se till att välja directory där du vill att XBMP ska söka efter subtitles till filmer.

    Funkar det inte är det nåt galet du gjort eller så testa en annan version av XBMP..


    EDIT:

    och då menar jag rent visuellt när jag startar xboxen går det inte att finna filmerna och mp3 filerna och däremed givetvis heller inte att spela upp dem
    Alltså du startar väl XBMP och letar där? Under "my music" eller "my videos" och sedan HDD? Det är där du hittar.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Liknande diskussioner

  1. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 22:27
  2. sagan om ringen, hjälp mig!!!!
    By Dee12 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 13:33
  3. Grabbar hjälp mig!
    By ironm in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 22:15
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. Snälla, hjälp mig skapa min egen evox.ini
    By Jojse in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-26, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •