Finns det något program till XBOX som gör att man kan få en no-ip adress till Xboxen? Eller kan man ställa in en fast IP direkt i Xboxen trots att den är inkopplad direkt via en switch till BBB? (...utan att ha ett fast IP från BBB)
Finns det något program till XBOX som gör att man kan få en no-ip adress till Xboxen? Eller kan man ställa in en fast IP direkt i Xboxen trots att den är inkopplad direkt via en switch till BBB? (...utan att ha ett fast IP från BBB)
Har du bara en switch? Annars är en rouer/switch/firewall (typ D-Link 604) att rekommendera. Kostar bara runt 300:-.
Det löser ditt problem...
Det löser det problemet, men det skapar ett annat värre... har testat ett antal reutrar innan och alla har de halverat min bandbredd, så jag hoppar det.
Va? Det är inte möjligt! Du måste ha gjort fel.
Det finns inget no-ip prog (eller liknande) till X-Boxen eftersom du bara kan ha program/spel igång i taget.
Så länge dom inte lägger in det i BIOS så får du klara dig utan. Eller göra som dom flesta andra och skaffa en router/switch eller två nätverkskort i datorn...
Inte mycket man kan göra fel på, så nä, det är uteslutet... har dessutom provat två olika reutrar. Det är inget problem om man kör ADSL, men om man kör i 10Mb eller högre. Tror det berodde på att reutrarnas port mot internet bara klarade halv duplex!? Skit samma... jag nöjer mig med en switch.
Hade varit fint med ett no-ip prg i bios ja! Men jag tror jag slänger i ett nätverkskort till i datorn, har ju några liggande så...
Bookmarks