Hej allihopa eller hjälp allihopa(!),
Min PS2 (v3) är moddad med ett Messiah-chip sedan ca. 1 år tillbaka och har funkat mer eller mindre smärtfritt. Sedan ett nån månader tillbaka så har vissa PS2-CDR-kopior inte startat ibland.... och som det är just nu sedan en vecka tillbaka så startar INGET PS2-CDR-spel <suck>! Spelen är brända på Memorex-skivor som "ska funka bra" (och har jämt funkat bra för mig förrut, så jag tror inte det beror på dom).
PS1-kopior funkar, Hong-kong DVD-PS2-kopior funkar, vanliga DVD-filmer funkar, alla typer av PS2-orginal funkar (både CD och DVD).... altså allt annat funkar förrutom PS2-CDR-spelen!!
Värt att nämna kanske också är att allt verkar ta längre tid att boota igång nu för tiden än när jag köpte PS2:an först. Nu när jag time:ade, så tog det 39-40 sek. för ett PS2-orginal, från att jag tryckte på standbyknappen tills "Playstation 2" dök upp på TV:n. Och det tar ungefär samma tid för ex.vis en DVD-film att starta.
Nån som har någon smart lösning på vad jag bör göra?!? Någon som känner igen sig med samma problem?
VÄLDIGT tacksam för svar.
PS. Min PS2:a är INTE moddad hos er på PSXCARE. DS.
Bookmarks