Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: PS2-CDR-problem efter 1 år med min Messiah!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post PS2-CDR-problem efter 1 år med min Messiah!

    Hej allihopa eller hjälp allihopa(!),

    Min PS2 (v3) är moddad med ett Messiah-chip sedan ca. 1 år tillbaka och har funkat mer eller mindre smärtfritt. Sedan ett nån månader tillbaka så har vissa PS2-CDR-kopior inte startat ibland.... och som det är just nu sedan en vecka tillbaka så startar INGET PS2-CDR-spel <suck>! Spelen är brända på Memorex-skivor som "ska funka bra" (och har jämt funkat bra för mig förrut, så jag tror inte det beror på dom).

    PS1-kopior funkar, Hong-kong DVD-PS2-kopior funkar, vanliga DVD-filmer funkar, alla typer av PS2-orginal funkar (både CD och DVD).... altså allt annat funkar förrutom PS2-CDR-spelen!!

    Värt att nämna kanske också är att allt verkar ta längre tid att boota igång nu för tiden än när jag köpte PS2:an först. Nu när jag time:ade, så tog det 39-40 sek. för ett PS2-orginal, från att jag tryckte på standbyknappen tills "Playstation 2" dök upp på TV:n. Och det tar ungefär samma tid för ex.vis en DVD-film att starta.

    Nån som har någon smart lösning på vad jag bör göra?!? Någon som känner igen sig med samma problem?

    VÄLDIGT tacksam för svar.

    PS. Min PS2:a är INTE moddad hos er på PSXCARE. DS.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi fick in en sändning laserlinser förra veckan. Vi har testat dom lite under denna vecka och nästan alla har fungerat helt perfekt. 1.500:- inkl montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Ok. Frågan är då om det fixar problemet helt, eller om det kan vara något annat? Jag vill inte ha en halv-kass PS2:a efter ett laserbyte, då kan jag lika gärna köpa en ny för 2000:- (och montera in chippet förstås).

    Jag kanske lät lite brysk, men det jag undrar är: Tror ni att statusen på min PS2:a kommer att vara i motsvarande nyskick efter ett laserbyte? Eller är det bättre på att satsa på en ny, fräsch PS2:a (vet inte om någon speciell modell av PS2 är bättre än någon annan)?

    Tack för ett super-forum!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi byter laser, och det är ju huvudsakligen den som slits på ps2:an.

    Givetvis är en NY PS2 alltid en NY PS2, men då får du ju köpa ett nytt chip oxå då Messiah 1 inte passar på den PS2 modell som är aktuell i handeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Ok, tack.... det får nog bli ett byte. En sista fråga bara: Kan jag köpa en laserlins-enhet av er och montera in själv (nån femhundring billigare kanske?)? Och är dom då färdigkalibrerade så jag slipper dra fram oscilloscopet?

    Tack!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Snarko:
    <strong>Ok, tack.... det får nog bli ett byte. En sista fråga bara: Kan jag köpa en laserlins-enhet av er och montera in själv (nån femhundring billigare kanske?)? Och är dom då färdigkalibrerade så jag slipper dra fram oscilloscopet?

    Tack!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du kan få köpa en lins för 1000:- eller endast flatkabeln där laserdioder, kalibreringspotentiometrar osv sitter på för 500:-. Men då gäller ingen garanti alls att det fungerar då vi inte har kontroll över hur prylarna hanteras av kunden. Vi rekommenderar inte alls att man köper dessa reservdelar löst då risken att misslyckas är stor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Hej har samma fel på min ps2.
    Lite nyfiken har du fåt ordning på din ps2.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Måste säga att alla Ps2 orginal funkar ok.
    Är det fel på lasern ändå.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av BanaNe:
    <strong>Måste säga att alla Ps2 orginal funkar ok.
    Är det fel på lasern ändå.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De behöver kanske inte vara lasen.
    Hur gammal är din ps2?
    Vet du hur man bränner och startar spelen?

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Japp spelen har fungerat för två veckor.
    Ps2:an är ca 1.5 år

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    okey, då är de nog tyvärr lasen som är "trött"

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Ok men tack för svaren.

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  3. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  4. Säljes: PS2 med Messiah
    By Dajje in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 08:43
  5. Messiah med PS2 orginal/backup
    By Cozmic Lumination in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-07-13, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •