Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: NFSU - Igen

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0

Question NFSU - Igen

Hejsan!
    Jag ska börja med att säga att jag vet att det pratats om NFSU-problem här tidigare, men jag hittar inte samma problem som jag har i någon tidigare tråd.

Jag har NFSU-original-DVD:n, men jag kan inte göra en backup av den till XB-hd:n med hjälp av varken XBCopy eller DVD2XBOX. Det förstnämnda lyckas kopiera alla filer, men när jag försöker köra spelet kommer jag tillbaks till titelskärmen med X:et och sen till Evox-menyn. DVD2XBOX hittar endast 11mb Video på DVD:n, precis som om man stoppat in den i datorn. Ska det inte gå att göra en körbar kopia av ens DVD på hårddisken så man slipper ha disken i?

Tacksam för svar!

/Daniel "Frazer" Mattsson

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    Har haft samma problem med andra spel att dom inte startar utan att man bara kommer tillbaka till dashen. Det löste jag genom att skaffa nyare bios. Vet inte vilken verison du har, men jag la in 4979.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0
    Jag hade visst 4817, vilket låter ganska gammalt i jämförelse med din (4979). Finns det nån tutorial eller dyl som förklarar hur man flashar, och gärna var man laddar ner en ny? Vill inte förstöra alltihop...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    Vad har du för chip?

Här står det vart du hittar bios: http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7231

Hur du flashar:
    Laddar över biosfilen till c:\bios med ftp. Sedan går du bara in under System Utils>Flash Bios och väljer det bioset du laddade över. Tror iofs att det ligger nyare bios på din box redan. Iaf om du har Superdisc 3.6 eller nyare.

OBS!! Kolla upp vilket chip du har och om det bioset funkar till det chipet. Sånt kan jag inte mycket om. Vet bara att 4979 funkar till mitt Executer 2 Lite.

Sedan så kan du juh även kolla upp vilken version du har av evox dashboard. Jag hade en gammal som gatan och den ställde till stora problem.

Lycka till!!!

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0
    "OBS!! Kolla upp vilket chip du har och om det bioset funkar till det chipet. Sånt kan jag inte mycket om. Vet bara att 4979 funkar till mitt Executer 2 Lite.

Sedan så kan du juh även kolla upp vilken version du har av evox dashboard. Jag hade en gammal som gatan och den ställde till stora problem."

Jag kör MatriX-chippet. I readme:n till EvoX M7-bioset stod inte MatriX med i listan för de testade chippen, däremot fanns Executer2Pro med. Hur vet jag om jag kan köra M7 (vilken är den senaste?).

Sen kör jag enligt Settings/Info-menyn EvoX D.6ef BIOS.
    Var ser man vilken version av Dashboard:en man kör?

/Daniel

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Respekt
    22
    Rätt bios tror jag du kan hitta på xbins ftp (#xbins @ EFnet). Där ligger biosen uppdelade efter vilket chip man har. Så jag tror det bara är att gå in där o kolla.

Sedan när det gäller dashen så står det om du går in på System Utils > Settings och någon stans där ska det stå Dash version eller något liknande. Nyaste evox-dashen är 3935 om jag inte minns helt fel. Den kan du hitta på xbins ftp den med.

Lycka till!

EDIT: Troligaste orsaken är antagligen din dashboard om den e gammal. Så börja med det.
    Last edited by Zelloc; 2003-12-29 at 00:15.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen!

Igår lyckades jag patcha NFS Undergrounds default.xbe-fil med Craxtion, så nu fungerar det. Jag har lyckats få tag på en kille som kan flasha mitt bios med en kabel, så jag slipper patcha nya spel i framtiden.

Tack igen!

Liknande diskussioner

1. NFSU problem? need back up!
    By KingDingeLing in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 21:42
  2. Samsung SD-616T eller SD-616F... igen....
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 12:21
  3. löda igen hål? finns det någon guide?
    By twinray in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 14:06
  4. Kom igen - Lite mer information i rubrikerna.
    By Silver2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 13:35
  5. Messiahstatus, igen och igen....
    By jonathan in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-18, 08:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner