Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Brända dvd-spel

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    ljusdal
    Respekt
    0

Question Brända dvd-spel

köpte ett messiha chip av er för ett tag sedan. För att spara lite på frakten lämnade jag in det på en teknik affär i närheten.

Först när jag fick tillbaka ps2:an funkade ABSOLUT INGENTING! jag lämnade tillbaka det så att dom skulle fixa det. nu fungerar orginal spelen. dvd skivorna fungerar om jag dubbel klickar på reset knappen. Men dom brända dvd spelen vägrar att starta, texten "pleaseinsert a PLAYSTATON or PLAYSTATION 2 format disc" kommer upp hela tiden. vet ni vad jag ska göra, ska jag lämna in det igen och hoppas på det bästa? hur mycket skulle det kosta att skicka in det till er och se om ni kan fixa det? snälla svara
    Arg4aton

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det där händer oss och våra kunder också ibland, förhoppningsvis beror problemen på att chipet inte är 100% perfekt monterat. Har du otur är lasern trött. Men jag misstänker att dom som installerat ditt chip inte känner till alla typer av media som ps2:an skall klara av när den är chippad och därför inte testat ordentligt.

Skickar du hit den kostar det antagligen c:a 350:- att städa upp efter tidigare installationer, 1000:- för monteringen av chippet, 188:- returfrakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0

Det har hänt mig också!
    Maila mig så kan jag markera på ritningen vilka kablar som det kan vara fel på! Då kan du ju ta med enheten tillbaka till affärn eller försöka göra det själv!
    innuendo80@spray.se

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    ljusdal
    Respekt
    0

Jag har just upptäckt att det inte går att köra 2 spelare i virtua-fighter 4 orginal. Det fungerade innan chipp installionen, så nu är jag säker på att det är installitionen det är fel på.

O.B.S. när jag går in i browser står det bara read disc.
    Arg4aton

Liknande diskussioner

1. dvd spel, brända..hjälp!
    By stirrah in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 03:36
  2. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43
  3. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 11:14
  4. Brända spel säljes (DVD, CDR)